martinhalldin Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Gjorde det hĂ€r accountet för bara nĂ„gon minut sedan och jag tĂ€nkte bara sĂ€ga hej och berĂ€tta lite om mig sjĂ€lv đ Jag Ă€r Martin, jag Ă€r 16 Ă„r och kommer ifrĂ„n Göteborg, jag har producerat musik i lite över 2 Ă„r nu och de genrer jag oftast hĂ„ller mig till Ă€r electronisk musik eller Alternative rock. Jag skulle sjĂ€lv inte sĂ€ga att jag Ă€r bra pĂ„ det jag gör men jag tycker inte att jag Ă€r dĂ„lig pĂ„ det heller. HĂ€r Ă€r tvĂ„ lĂ„tar jag hĂ„ller pĂ„ att göra/har slĂ€ppt đ https://soundcloud.com/martinhalldin/alternative-rock https://soundcloud.com/martinhalldin/hellberg-feat-charlotte-haining-guide-me-home
hegobald Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Hej Martin och vĂ€lkommen hit! LĂ„ter bra det du gör! Du kanske har lite för smĂ„ monitorer att mixa i dĂ„ det gĂ€rna blir lite vĂ€l murrigt i basen och lite vĂ€l överdrivet men annars mĂ„ste jag sĂ€ga att du gör jĂ€kligt bra musik! đ 1
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 Tack sĂ„ mycket och jag har faktiskt inga monitorer alls, har ett par studio hörlurar som jag köpte ganska nyligen som jag sjĂ€lv tycker Ă€r ganska bra (för pengarna Ă€r de hyfsat bra i alla fall) men om basen lĂ„ter lite murrig sĂ„ lĂ„ter det lite murrigt och jag ska se om jag kan fixa till det đ
hegobald Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 MĂ„ste vĂ€l avslöja dĂ„ att jag kontrollyssnade i ett par hörlurar ocksĂ„.. Ett par Ultrasone PRO 2500 kopplade i en SPL Phonitor! đ
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 SjĂ€lv anvĂ€nder jag ett par Audio Technica ATH-M50 hörlurar, inte de bĂ€sta men de funkar. Soundcloud som jag lĂ€gger upp lĂ„tarna pĂ„ drar ocksĂ„ ner ljud kvalitĂ©n nĂ„got för jĂ€vligt (sĂ„ att de som inte har sĂ„ bra internet uppkoppling ska kunna lyssna) sĂ„ jag hĂ„ller med dig om att det lĂ„ter lite överdrivet hĂ€r. :/ De lĂ„tar jag kontroll lyssnat pĂ„ annars lĂ„ter helt ok đ
hegobald Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Du kan alltid skaffa Dropbox gratis och lÀgga upp originalfiler dÀr som PCM/Wav filer om du vill dela med dig https://www.dropbox.com/
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 (redigerat) Exporterade alt rock lĂ„ten jag hĂ„ller pĂ„ med till en wave fil och la upp den hĂ€r: KvalitĂ©n kanske blev lite bĂ€ttre? đ Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 7 december 2013 av martinhalldin
hegobald Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 NUU lĂ€t det betydligt bĂ€ttre i basen.. Fast ett nytt problem uppstod! Tror att du fĂ„r tĂ€nka pĂ„ att muta ner spĂ„ret med chorus/flangern i mixen dĂ„ den inte behövs dĂ„ den skapar ett visst alision sound dĂ„ den sveper upp och ner! đ
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 (redigerat) Ah, jo det kanske blev lite mycket, försökte fĂ„ bort det saw-ljud frĂ„n synthen jag anvĂ€nde genom att breda ut ljudet med en flanger som du sa blev lite vĂ€l mycket, ska fixa det đ Och förresten, gör du musik sjĂ€lv eller mixar du Ă„t andra eller vad gör du inom musiken? đ Redigerat 7 december 2013 av martinhalldin
hegobald Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Jag har i princip gjort mitt inom musiken! Var aktiv under 80-talet som ljudtekniker och lĂ€rare inom ljudteknik. Numera brukar jag Ă€gna mig Ă„t lite mastering! Ăr en Ă€kta analog synthsnubbe sen tidigt 80-tal dock.. Mixat och gjort MIDI jox Ă„t grupper som t.ex Ratata, Live Ljudtekniker Ă„t Lolita Pop, HjĂ€lpt Benny Anderson att skapa program till sin New England Synclavier sĂ„ han kunde göra musikalen Chess etc..
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 SĂ„ du har jobbat med mauro scocco och en fjĂ€rde del av ABBA? Fan va nice đ
Peter Roos Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 (redigerat) Bra jobbat Martin! LÄter bra:-) Upp lite med sÄngen pÄ andra lÄten bara. För övrigt Àr det en hit. Redigerat 7 december 2013 av Sleap 1
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 Tackar đ Har inte jobbat sĂ€rskilt lĂ€nge pĂ„ den (alt rock lĂ„ten) men det gĂ„r framĂ„t đ
Peter Roos Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Bra jobbat Martin! LÄter bra:-) Upp lite med sÄngen pÄ andra lÄten bara. För övrigt Àr det en hit. Jag trodde sÄnglÄten var din ocksÄ?:-) Det Àr ju lite snurrigt med Soundcloud. Men rocklÄten Àr grym! PÄ med lite sÄng ocksÄ.
martinhalldin Postat 7 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2013 Jag trodde sĂ„nglĂ„ten var din ocksĂ„?:-) Det Ă€r ju lite snurrigt med Soundcloud. Men rocklĂ„ten Ă€r grym! PĂ„ med lite sĂ„ng ocksĂ„. Jo bĂ„da Ă€r mina, den med sĂ„ng Ă€r dock en bootleg đHar tĂ€nkt pĂ„ att sjunga nĂ„gonting pĂ„ den men har inte nĂ„gon mic sĂ„ för tillfĂ€llet sĂ„ fĂ„r den vara som den Ă€r om jag inte kan fĂ„ nĂ„gon annan att hjĂ€lpa mig
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.