Jump to content
Annons

Alternative rock/electronic producer :)


martinhalldin

Recommended Posts

Gjorde det här accountet för bara någon minut sedan och jag tänkte bara säga hej och berätta lite om mig själv 🙂

Jag är Martin, jag är 16 år och kommer ifrån Göteborg, jag har producerat musik i lite över 2 år nu och de genrer jag oftast håller mig till är electronisk musik eller Alternative rock. Jag skulle själv inte säga att jag är bra på det jag gör men jag tycker inte att jag är dålig på det heller.

Här är två låtar jag håller på att göra/har släppt 🙂

https://soundcloud.com/martinhalldin/alternative-rock

https://soundcloud.com/martinhalldin/hellberg-feat-charlotte-haining-guide-me-home

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Martin och välkommen hit! Låter bra det du gör! Du kanske har lite för små monitorer att mixa i då det gärna blir lite väl murrigt i basen och lite väl överdrivet men annars måste jag säga att du gör jäkligt bra musik! 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket och jag har faktiskt inga monitorer alls, har ett par studio hörlurar som jag köpte ganska nyligen som jag själv tycker är ganska bra (för pengarna är de hyfsat bra i alla fall) men om basen låter lite murrig så låter det lite murrigt och jag ska se om jag kan fixa till det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv använder jag ett par Audio Technica ATH-M50 hörlurar, inte de bästa men de funkar. Soundcloud som jag lägger upp låtarna på drar också ner ljud kvalitén något för jävligt (så att de som inte har så bra internet uppkoppling ska kunna lyssna) så jag håller med dig om att det låter lite överdrivet här. :/ De låtar jag kontroll lyssnat på annars låter helt ok 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

NUU lät det betydligt bättre i basen.. Fast ett nytt problem uppstod! Tror att du får tänka på att muta ner spåret med chorus/flangern i mixen då den inte behövs då den skapar ett visst alision sound då den sveper upp och ner! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, jo det kanske blev lite mycket, försökte få bort det saw-ljud från synthen jag använde genom att breda ut ljudet med en flanger som du sa blev lite väl mycket, ska fixa det 🙂 Och förresten, gör du musik själv eller mixar du åt andra eller vad gör du inom musiken? 🙂

Redigerat av martinhalldin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i princip gjort mitt inom musiken! Var aktiv under 80-talet som ljudtekniker och lärare inom ljudteknik. Numera brukar jag ägna mig åt lite mastering! Är en äkta analog synthsnubbe sen tidigt 80-tal dock.. Mixat och gjort MIDI jox åt grupper som t.ex Ratata, Live Ljudtekniker åt Lolita Pop, Hjälpt Benny Anderson att skapa program till sin New England Synclavier så han kunde göra musikalen Chess etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde sånglåten var din också?:-) Det är ju lite snurrigt med Soundcloud. Men rocklåten är grym! På med lite sång också.

Jo båda är mina, den med sång är dock en bootleg 🙂

Har tänkt på att sjunga någonting på den men har inte någon mic så för tillfället så får den vara som den är om jag inte kan få någon annan att hjälpa mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...