Jump to content
Annons

Massor av felmeddelanden... Hjälp!


Pusa

Recommended Posts

Hmm.. Nu börjar jag misstänka att något med datorn är helt fel.. vi köpte en

Processor: P4 3.0 GHz

Grafikkort: ATI Radeon 9200 SE

Moderkort: Albatron intel 865PE PRO II

Ljudkort: DIGI002

Är det några av dessa delar som kan vara problemet? Det moderkortet var ett av dem som digidesign har på sin "fungerar utmärkt"-lista... så det bör inte vara det..

Men just nu får jag meddelanden som:

"Held up with interrupts for too long"

"try increasing buffersizes" (det gör ingen skillnad om jag har dem på högsta eller lägsta, meddelandet kommer lika ofta ändå.. kanske var femte gång jag trycker play)

"Running out of CPU-power" (Och då står cpu-mätaren på omkring 8-10%, så den är verkligen inte slut... )

Så vad är det som strular? Börjar tröttna nu.. och det är svårt att få tag på folk som verkligen vill hjälpa till.. Kanske någon här? (Tyvärr har jag inte skrivit ned exakt vilka felkoder som gavs.... får skriva ner det när jag är i studion i helgen eller nåt...)

För jag måste ju kunna köra mer än sådär? Har ju inte ens några plugins aktiva.. Nä, sjukt är det...

Alla tips, råd och förklaringar till detta är välkomna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har faktiskt precis samma problem fast på min MAC-mini ( som dock är väl tilltagen. 1,42 Ghz, 1Gb RAM ). Ska bli intressant att se om du får några svar.

Edit: Fast jag kör M-box.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ett mysterium. Jag har visserligen bara Mbox, men jag har haft samma problem vid några tillfällen. Först "Increase Buffer size", ok, då gör man det, och då fixar inte CPU:n det. Så det är ju verkligen catch 22.

Det enda jag gjorde var att starta om datorn och sen funkade det i regel, förutsatt att jag tog bort en hel del pluggar som drog en massa (Amplitube på 5 kanaler gör ju sitt), fast du hade ju inga pluggar aktiva.

Möjligen kan det ju vara så att du har andra program igång samtidigt som du kör (t ex virusprogram eller nåt) som ligger och drar prestanda. Var noga med att stänga av all skit som du inte behöver när du spelar in.

Min bild av detta är att det är oklart vad det hela beror på.

Prova dig fram och i värsta fall får du väl installera om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

vilket operativsystem har du? Det skulle kanske kunna vara en IRC-konflikt.

Rätt drivisar och så, annars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen kan det ju vara så att du har andra program igång samtidigt som du kör (t ex virusprogram eller nåt) som ligger och drar prestanda.

So? Det ska väl gå att köra PT ändå?

Själv har jag allting avstängt. Datorn är nyformaterad. Trots det brottas jag av samma problem.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Prova dig fram och i värsta fall får du väl installera om det.

Mmm.. instellerat om har jag allt gjort... trodde det skulle lösa sig där.. men nope.. är en konflikt av något slag.. det är jag över tygad om.. men tack för tipsen.. (man skall dessutom kunna köra ordentligt med pluggar.. Annars slänger jag PT och kör i Cubase.. där funkar det superbt.. Men saken är ju där att... Cubase kom helt utan manual.. 😏 och det gjorde inte mitt PT vilket innebär att jag gärna vill fortsätta köra PT.. 🙂

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen kan det ju vara så att du har andra program igång samtidigt som du kör (t ex virusprogram eller nåt) som ligger och drar prestanda.

So? Det ska väl gå att köra PT ändå?

Själv har jag allting avstängt. Datorn är nyformaterad. Trots det brottas jag av samma problem.

Digidesign rekommenderar att man inte har virusprogram och andra onödiga applikationer igång samtidigt, så det är inte säkert att PT fungerar korrekt om du har dessa igång. Att det inte funkar trots att du har allt avstängt.....ja, det är ett dilemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova dig fram och i värsta fall får du väl installera om det.

Mmm.. instellerat om har jag allt gjort... trodde det skulle lösa sig där.. men nope.. är en konflikt av något slag.. det är jag över tygad om.. men tack för tipsen.. (man skall dessutom kunna köra ordentligt med pluggar.. Annars slänger jag PT och kör i Cubase.. där funkar det superbt.. Men saken är ju där att... Cubase kom helt utan manual.. 😆 och det gjorde inte mitt PT vilket innebär att jag gärna vill fortsätta köra PT.. 😉

Ok, men vilka pluggar du kan köra och inte köra, och i vilken omfattning det går beror ju förstås på vad det är för pluggar. Vissa drar jävligt mycket, andra inget alls knappt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu är det jävligt illa.. är högröd i ansiktet och nästan gråtfärdig... Sitter och försöker sammanställa ett projekt och inser att det troligtvis inte kommer gå eftersom jag använder ETT send-reverb (waves Rverb) och typ 4 compressorer (Waves Rcomp) Då strejkar min dator och ställer mig fett hjälplös... Jag orkar inte längre... Har lite EQ på oxå på typ 3 kanaler oxå...

Det där skall väl en 3,0 Intel Pentium med 1024 mb minne och digi002 klara av?

Vet verkligen inte vad som är fel... CPU:n verkar vara en gammal utsliten p2:a på typ 350 mHz.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör en P4 2.4 1024Mb RAM med PT 6.4 och Digi 002.

Funkar oftast utmärkt... m e n.... ibland när jag kör Battery (genom VSTWrapper) får PT tokspel och säger att all CPU är slut... detta oavsett om jag bara kör Battery ensam eller om jag har 20 andra pluggar på samtidigt. Detta brukar lösa sig genom att ta bort battery och öppna den igen... (spara patchen först)....

Har på ett annat system med ungefär samma datorutrustning men med PT 6.7 varit med om samma bufferfenomen. Är det någon bugg i 6.7? Har inte vågat köpa hem det till min dator än....

Och 6.9 förresten.... någon som har testat? Buggfritt? Digidesign brukar väl vara duktiga..?

Ha det!

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har på ett annat system med ungefär samma datorutrustning men med PT 6.7 varit med om samma bufferfenomen. Är det någon bugg i 6.7? Har inte vågat köpa hem det till min dator än....

Nej.. det är inte 6.7 som är problemet. hade samma strul med 6.4....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...