Jump to content
Annons

Problem med elincenser registring!


tvåtakt

Recommended Posts

Jag har registrerat min elinsencer nu men FORTFARANDE så är det nån 25h gräns?!?!?!?!

Hjälp!

Två frågor:

Hur får jag min licens olimiterad:

None-movable?! Betyder det att jag har installerat detta på min laptop i testsyfte helt i onödan?! Kan jag inte installera detta på min "monster"-PC som jag ska bygga ihop snart nu?!? Dvs har man bara en installation per köp?! Det kunde dom ju varnat lite nogrannare om, ifall det skulle vara sant.

dls4qo.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle vänt mig till support med licensfrågor, dom brukar svara ganska snabbt, fast det är klart nu blir det helg förstås. Licens - där känner jag för min del att jag inte vågar chansa och pröva mig fram.

Du har förstås köpt en riktig licens förstår jag. Du kan installera på hur många datorer du vill (i stort sett iaf) det är dongeln som du måste flytta sedan till den dator du vill jobba på för tillfället.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha okay.

Men vafan om det är helg å dom inte svarar så är jag väl kört om jag bara har 25 timmar på mej? Helgen hinner ju ta slut innan den tiden är över 🙁

Nej har du köpt en licens kommer det att ordna sig, det behöver du inte vara orolig för. Du kanske inte kan spela in på någon dag men det är väl ingen katastrof. På Lite varianterna kan du frotfarande spela in, de behöver ingen dongel.

Kanske finns det någon här som vet exakt hur man ska göra, jag hade aldrig ngn testversion utan köpte sas grisen i säcken.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det står ju "All Applications" på den tidsbegränsade. Det innebär att du kan köra alla deras program under en testperiod på 25 timmar. Jag har för mig att det är använda timmar och inte 25 klocktimmar från aktivering.

Cubase-licensen har du under - och där står det ingen begränsning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade den andra frågan: "Non-movable" innebär att du inte kan flytta demo-licensen till en annan eLicenser-nyckel. Andra licenser går att flytta, om man skulle vilja samla ihop licenser som är utspridda på flera nycklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok så jag behöver inte oroa mej över nånting?

Blir så lätt orolig för minsta lilla. Inte kul haha 😄

Nej, det är ingen fara - men passa gärna på att testa Wavelab och lite annat smått och gott under de där 25 timmarna, så att du kan få lite hum om du kan ha nytta av dem. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat Wavelab förr men ser liksom ingen superanvändning för det när man redan kan mastra i Cubase direct faktiskt

men öppna elisenser-appen och skriv in koden så funkar det nog!

App? Är inte det sånt där iphone grejs? Jag har inget sånt modernt 🙁

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...