Jump to content
Annons

Thank you for being you rev.1


Är den bättre nu?  

11 röster

  1. 1. Är den bättre nu?

    • Nej, den här kan inte bli bra (dålig)
      0
    • Ja, nu är du på rätt väg (helt ok)
      4
    • Det behövs inte så mycket till så är den klar (riktigt bra)
      4


Recommended Posts

Annons

Har för mig att jag hört den förra också men har inget minne av hur den gick 🙂

Hur som helst så är det här riktigt grymt! Gör klart hela låten för det här är lovande som fan 🙂

gillar speciellt stämningen i versen =)

bra jobbat!

/Micke

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för de fina kommentarerna. Självklart blir låten längre än så här, jag har bara klippt av den i slutet just nu, för jag vet ännu inte hur jag ska göra. Troligtvis blir det någon form av gitarrsolo på slutet, och en eller två refränger till.

The Mr... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt. Låter väldigt mycket som Elton John på nåt sätt... Och det gillar jag 😄

Kommer inte på nån mer konstruktiv kritik än den som redan sagts.

Släng upp hela så hamnar den nog i min spellista 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för de fina kommentarerna. Självklart blir låten längre än så här, jag har bara klippt av den i slutet just nu, för jag vet ännu inte hur jag ska göra. Troligtvis blir det någon form av gitarrsolo på slutet, och en eller två refränger till.

The Mr... 😄

Solona är snart klara 🙂 Har bara inte lirat in dom än =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lite mer Billy Joel feeling av den här.

Snyggt men lite tråkigt tycker jag. Arrangemanget är säkert avsiktligen avskalat. Men jag tycker att det saknar något. Det låter som en standard om du förstår vad jag menar. Inget ont i det iofs.

Sången är så där. Låter som att du vill mer soul än du har. Fraseringarna blir lite krystade emellanåt. "Found what i was locking fo o ooor" tex.

Missförstå mig rätt du sjunger bra, har en bra röst.

Hur vill du att det skall låta? Skall det vara jazzigt, souligt, sexigt eller lidande?

HAr du testat den i en annan tonart, där du är tvungen att ta ut mer av din röst?

Bra, men kan bli bättre. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Sången är så där. Låter som att du vill mer soul än du har.

Hur vill du att det skall låta? Skall det vara jazzigt, souligt, sexigt eller lidande?

HAr du testat den i en annan tonart, där du är tvungen att ta ut mer av din röst?

Du har nog mer rätt än jag vill erkänna 😆 Det är första gången jag försöker mig på att sjunga med mycket whale (eller hur det nu stavas). Jag försöker finslipa tekniken, och det här är resultatet av ett antal omtagningar. Jag har testat den i en annan tonart. Den första verisionen var ett helt tonsteg högre, då lät det verkligen krystat med sången. Klarar tonerna utan problem, men jag hittade aldrig rätta känslan.

The Mr... 😄

Edit: Stavfel

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ärt det ingen mer som har någon kommentar på den här låten? Hur låter det ljudmässigt? Tidigare fick jag kritik för att stereobilden var konstig, är den bättre nu?

The Mr... 😉

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

När ändå min andra låt ligger uppe på första sidan, så tänkte jag vara lite ful och "ta fram" den här ur garderoben igen. Kanske det är någon mer som inte hört den och bara längtar efter att lägga en kommentar...

The Mr... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oops nu tog jag fram fel inlägg. Ha ha ha! Somliga straffar forumguden genast. Låtlänken är visserligen densamma, men inlägget är från när låten inte var klar... 🙂

The Mrs... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...