Jump to content
Annons

Hjälp! - Focusrite Liquid Saffire 56


ElectricPulze

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen köpt in en Focusrite Liquid Saffire 56 som jag är nöjd med, men nu när jag skulle använda hörlurar fungerade det ej. Jag har nu funnit problemet...

När jag höjer på volym-ratten som är placerad ovanför hörlursutgång 1 så höjs volymen på hörlursutgång 2 och tvärt om (volymratten ovanför hörlursutgång 2 kontrollerar volymen för hörlursutgång 1). Någon som har en aning om hur detta kan uppstå? Allt står på factory defaults i Saffire MixControl.

22560225.jpg

Redigerat av ElectricPulze
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, sitter inte med mitt kort framför mig just nu, men bara så här direkt kan jag inte se något konstigt.

Tror inte ens man kan styra om hörlursuttagen så de funkar på det sättet du beskriver.

Det enda jag kan föreslå är att du startar om kortet, testar, återställa till fabriksinställningar, testar.....

Prova även alla monitorpresets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, sitter inte med mitt kort framför mig just nu, men bara så här direkt kan jag inte se något konstigt.

Tror inte ens man kan styra om hörlursuttagen så de funkar på det sättet du beskriver.

Det enda jag kan föreslå är att du startar om kortet, testar, återställa till fabriksinställningar, testar.....

Prova även alla monitorpresets.

Redan testat allt det.

Testat med gamla versioner av MC, på annan dator, annat firewirekort osv.

Verkar som att det är något hardvarufel... möjligt att öppna och kolla om det är enkelt att fixa? T.ex. byta 2 kablar mellan varandra?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Jag fick skicka tillbaka den och fick en ny... Det var ett produktionsfel 🙂

Lånar tråden. Min kompis äger även han ett Focusrite Liquid Saffire 56-kort (8 preamps).

Enligt tekniska specifikationer ska detta kort innehålla 28 I/O's. Hur kommer man åt dessa?

Man kan väl använda optiska ljudkablar som kopplas till externa preamps...

Du kan läsa mer här:

http://global.focusrite.com/answerbase/connecting-a-liquid-saffire-56-to-2-external-preamps-via-adat

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden. Min kompis äger även han ett Focusrite Liquid Saffire 56-kort (8 preamps).

Enligt tekniska specifikationer ska detta kort innehålla 28 I/O's. Hur kommer man åt dessa?

Lite glädje-räkning är det allt med Focusrites in och utgångar. 🙂

Man måste noga kolla vad man behöver innan man köper kort och jämföra med spec. På mitt Scarlett 18i6 är 8 av ingångarna från en optisk ADAT enhet som inte följde med i köpet. Detta visste jag om, men det är ändå störigt att skriva upp sina produkter på det sättet. Som gjort att man ska bli missnöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar ElectricPulze!

Lite glädje-räkning är det allt med Focusrites in och utgångar. 🙂

Man måste noga kolla vad man behöver innan man köper kort och jämföra med spec. På mitt Scarlett 18i6 är 8 av ingångarna från en optisk ADAT enhet som inte följde med i köpet. Detta visste jag om, men det är ändå störigt att skriva upp sina produkter på det sättet. Som gjort att man ska bli missnöjd.

Ljudkortet har han ägt ett par år, men inte förrän nu kollade jag igenom specsen och såg detta! Kan tycka det är en besvikelse som du säger. Det står ju faktiskt 28 I/O i specsen, det står inte "möjlighet till 28 I/O".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...