Kilomi Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Jag använder Logic Pro 9 och sitter nu på en iMac (late 2009) med en Core 2 Duo cpu. Den pluggen jag använder mest är JJP för vocals och den är jäkligt processor-hungrig verkar det som. Nu är ju inte C2D Intels bästa cpu direkt men med ca 10 audio-kanaler där samtliga har JJP-pluggen så tar det ibland 10 sekunder innan space-knappen ens reagerar på att avsluta uppspelningen.. cpu-metern står på rött. Jag funderar på om det är värt att köpa en ny "smal" iMac ur butik med Intel i5 och 8 gb ram stock eller en tidigare 2011 Intel i5 på Blocket? Finns det olika versioner av i5 förutom klockfrekvens i iMacs? Vill kunna pressa lite fler kanaler utan att behöva freeza och ha mig.
nidlarn Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Skulle föreslå Mac Mini om något! Som alltid är det värt att hålla koll här http://buyersguide.macrumors.com/ och köpa en i början av en "cykel".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.