Gäst Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 (redigerat) Hej, jag hittade ingen ljus-avdelning (jag är medveten om att detta är ett forum där man diskuterar ljud) men hoppas att kunna få svar i denna forumsdel. Vi har ett par LED-lampor som någon pillat på, och när jag ska ställa tillbaka adresseringen enligt Sunlite Suite's adressering så blir något fel. Våra 4 LED-lampor finns i programmet mellan kanal 50-70 (5ch/LED). Switcharna är märkta: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 Där 1 (borde vara) = 1 2 = 2 3 = 4 4 = 8 5 = 16 6 = 32 ...osv Hur kan det då komma sig att när jag sätter switch 1,5 och 6 (som borde vara = 49) på samtliga lampor i aktivt läge så svarar de på kanal 50 ? Har jag gjort en felberäkning? Redigerat 20 augusti 2013 av RobinJacobsson
Stefan Lundgren Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Hej! Låter märkligt, ser rätt ut i mina ögon. Har du något annat du kan prova koppla till DMX och se hur det svarar?
Gäst Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Ja jag har moving heads och dimmerpack, men jag har inte haft tid att kolla deras inställningar eftersom de ligger nerpackade i turnébussen men det kan vara värt att kika på dom kanske, om allting av någon anledning (i mjukvaran) kan vara förskjutet med en kanal.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.