Jump to content
Annons

Ok soft synt suger ...


Rock The House

Recommended Posts

Ok jag fick ordning på mitt virus rack nytt os m.m.

Körde midifil i Cubase inga problem midi chanel 1 och ingen time klock synck på tryckte på play körde i 80 bpm virusen sög åt sig datan som en svamp.

Ok tänkte att jag skulle updatera min micro Q med och jag hitta en midi fil på internet med micro Q factory soundbank har prövat alla olika sätt men micro Q svarar inte när jag kör midi filen.

Hoppas att det är någon som har prövat laddat in ljud i sin micro Q som kan hjälpa mig.

Jag tycker att soft syntar är bra till en del små ljud m.m.

Men kör helst hårdvara för att jag tycker det låter mer tryck och värme i det hoppas ni förstår vad jag menar. Har inte prövar Reason mycket men jag tror att man måste mastra extremt bra för att det ska låta fett.

Därför kör jag mina syntar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har inte prövar Reason mycket men jag tror att man måste mastra extremt bra för att det ska låta fett.

Detta visar ju bara hur dum du är...

Du yttrar dig om en sak du aldrig ens testat...

Det vore som att jag skulle säga " Det är inte alls roligt uppe i rymden i ett rymdskepp"

Tänk dig lite för nästa gång du postar - Så kanske du kan få lite bättre svar oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

plastocid (oregistrerad)

Han sa ju bara vad han trodde, helt onödigt påhopp där.. 😱

Och om man jämför reason med cubase+hårdvara är det faktiskt ganska stor skillnad på hur "fett" det låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att soft syntar är bra till en del små ljud m.m.

Men kör helst hårdvara för att jag tycker det låter mer tryck och värme i det hoppas ni förstår vad jag menar.

Tyck det då. Själv är jag lite nyfiken på de användare som sitter och diggar trycket och värmen i nya syntar som bygger på digitala kretsar och mjukvara. Du uppdaterade operativsystemet i din Virus sa du? Intressant...

Och om man jämför reason med cubase+hårdvara är det faktiskt ganska stor skillnad på hur "fett" det låter.

Och om man jämför cola med kaffe är det faktiskt ganska stor skillnad också. Jämför en Roland Juno med en Korg Wavestation också. Det är också skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Ok, kanske inte världens smartaste formuleringar om man vill ha hjälp med en sak... Men man får väl va snäll och försöka hjälpa till ändå. 😛

Man måste ibland tömma microQns minne innan man kan få in nytt data på den... Gör såhär:

- please backup *ALL* you own data of the microQ by Midi Dump to your computer

  *BEFORE* transmitting the new Factory Sound Set 2001. The new set will overwrite

  *ALL* existing sounds, multis, sequences and drum maps !!

- switch off the microQ

- switch it on again while holding down the Global + Instr.3 button

- the message "Erase Flash RAM? [Play]" will show up in the display

- hit the PLAY button, to erase the entire storage of the microQ

- now start with the transmission of the new Factory Sound Set 2001

Kan också va smart att hålla ett hyfsat lågt tempo (80bpm, typ) på sequencern och även se till att man inte har nån metronom påslagen när man kör filen.

PS. Hårdvara rules!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...