Jump to content
Annons

Gör mig en tjänst! :)


Wavebreaker

Recommended Posts

Hej! Jag skulle uppskatta om du som läser denna tråden skulle kunna gå in och gilla min låt Skylar!

https://soundcloud.com/ebtprods/wavebreaker-skylar-parklifeag uppskattar din hjälp jättemycket! 🙂

www.soundcloud.com/ebtprods/wavebreaker-skylar-parklife

Tydligen så funkade inte media länken som den skulle, så jag la till en URL adress

Redigerat av Wavebreaker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)

Jag föreslår att man gillar om man tycker om låten. Varför ska vi gå in och bara gilla?

Jag foerslar att du goer den bedoemningen sjaelv. Varfoer maste detta foertydligas foer dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Dom första 30 sekunderna är det bara trumljud. Dom kanske är programmerade eller oxå plockade från nån trumplugg. Därefter kommer ett arpeggioljud med ett filtersvep. Kan va programmerat men lika gärna en preset eller sample. Efter en minut dyker det upp något slags kompljud, vilket leder fram till 1.30 när, antar jag, det så kallade droppet inträffar, osv. På det hela låter det väldigt bra, men var är låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

På det hela låter det väldigt bra, men var är låten?

Laten goemmer sig naer det boerjar lukta gubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Har aldrig dolt att jag är en oldtimer. Vad tycker du om "låten"?

Oeverlag skulle jag vilja saega att det finns helt klar en lat daer, fast just nu inte 100% i sitt arr och uppbyggnad i min mening. Laten aer dock ett foersoek till vaeldigt modern house och det aer det kanske inte alla som uppskattar aeven fast detta inte borde staella till problem att hoera sjaelva laten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oeverlag skulle jag vilja saega att det finns helt klar en lat daer, fast just nu inte 100% i sitt arr och uppbyggnad i min mening. Laten aer dock ett foersoek till vaeldigt modern house och det aer det kanske inte alla som uppskattar aeven fast detta inte borde staella till problem att hoera sjaelva laten.

Jag har en tendens att bygga väldigt långa intron, men jag ser inte det som ett problem, det har blivigt min stil helt enkelt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oeverlag skulle jag vilja saega att det finns helt klar en lat daer, fast just nu inte 100% i sitt arr och uppbyggnad i min mening. Laten aer dock ett foersoek till vaeldigt modern house och det aer det kanske inte alla som uppskattar aeven fast detta inte borde staella till problem att hoera sjaelva laten.

Nähä, men varför är du så oförskämd?

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Nähä, men varför är du så oförskämd?

Personligen tycker jag inte oedmjukhet fungerar naer man skall besvara nagon som upptraeder arrogant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag inte oedmjukhet fungerar naer man skall besvara nagon som upptraeder arrogant.

Vem är det som uppträder arrogant här? Du skriver att låten är ett försök tiil väldigt modern house. Hur då? Vad är det du hör här som är något annat än presets?

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Vem är det som uppträder arrogant här?

Du

Du skriver att låten är ett försök tiil väldigt modern house. Hur då? Vad är det du hör här som är något annat än presets?

Som sagt...arrogant. Fast nu aeven ignorant. Du aer en "oldtimer" med massa erfarenhet, TS aer aer ung med droemmar och ambitioner. Du borde kunna veta baettre aen att uttrycka, som jag tolkade det, foljande:

Du anvaender masssa faerdiga ljud och samplingar och aenda lyckas du inte knapa ihop en lat.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Jag har en tendens att bygga väldigt långa intron, men jag ser inte det som ett problem, det har blivigt min stil helt enkelt 🙂

Att hitta en egen still och uttryck aer kanon. Jag tror om du jobbar vidare med att hitta mer spaenning i uppbyggnaden samt anvaender mer unika ljud sa kan det bli aen mer intressant. Att laegga lite tid pa att skruva fram egna ljud aer inte en dum ide, men ibland kan det vara schysst med presets foer att snabbt komma fram till en grund som man bygger vidare pa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta en egen still och uttryck aer kanon. Jag tror om du jobbar vidare med att hitta mer spaenning i uppbyggnaden samt anvaender mer unika ljud sa kan det bli aen mer intressant. Att laegga lite tid pa att skruva fram egna ljud aer inte en dum ide, men ibland kan det vara schysst med presets foer att snabbt komma fram till en grund som man bygger vidare pa.

Nu verkar vi va överens. Önskar Wavebreaker allt väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som uppträder arrogant här? Du skriver att låten är ett försök tiil väldigt modern house. Hur då? Vad är det du hör här som är något annat än presets?

Nu vill jag bara stoppa pressarna lite här va.. Presets?? Jag kan skicka patcharna till dig så kan du få se hur mycket presets jag använder. Du kan räkna dem på dina fem fingrar, Knyt dig näve och kolla på alla fingrar, ser du några? Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill jag bara stoppa pressarna lite här va.. Presets?? Jag kan skicka patcharna till dig så kan du få se hur mycket presets jag använder. Du kan räkna dem på dina fem fingrar, Knyt dig näve och kolla på alla fingrar, ser du några? Nej.

Nä, du har säkert rätt. Vill som sagt inte komma ihop mej med dej. Vad tycker du själv gör din musik unik och originell?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...