Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Hej hopp. SĂ„g i en annan trĂ„d nĂ„nstans pĂ„ F, att det fanns drivrutiner till Sb Live Kortet som kan sĂ€nka Latancy. Dessa kom frĂ„n KXProject eller nĂ„tt sĂ„nt, nĂ„n som vet lĂ€nken till dessa? đ
Carl_B Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Hej hopp.SĂ„g i en annan trĂ„d nĂ„nstans pĂ„ F, att det fanns drivrutiner till Sb Live Kortet som kan sĂ€nka Latancy. Dessa kom frĂ„n KXProject eller nĂ„tt sĂ„nt, nĂ„n som vet lĂ€nken till dessa? đ www.kxproject.com shit va snabba ja va đ
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 TrĂ„dstartare Postat 18 mars 2004 Herrejösses, den knep du i farten Calle đ
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 TrĂ„dstartare Postat 18 mars 2004 Ok, har testat. Men dessa drivare messade upp mitt audioinspelnings system. midilatancyn sjönk till 21ms frĂ„n 46 och det var skit bra. Men audiosystemet blev det strul med đ
Tilly Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 testade dom hĂ€r drivisarna med SB Live! Fick inget ljud alls đ
Carl_B Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 testade dom hÀr drivisarna med SB Live! Fick inget ljud alls Dubbelklicka pÄ kX-ikonen nere pÄ startmenyn... sen ikonen högst upp till vÀnster och kryssa av ikonen med 2 högtalare och en pil emellan... shifta fram _bak stÄr de om du hÄller musen över..
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 TrÄdstartare Postat 18 mars 2004 (redigerat) Jag kan inte spela in Audio i Cubase. I Sound Forge gÄr det. Men det Àr nÄgot strul Cbase. EDIT: ska man kanske avinstallera originalen först kanske Redigerat 18 mars 2004 av Twilight_Zound
wollibolli Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 (redigerat) Det kan vara ett litet routing problem i Cubase: 1. I menyn vÀlj Devices sedan VST Connections 2. Klicka pÄ fliken Input. 3. DÀr ser du under Bus Name stÄr det Stereo In och Left/Right. PÄ höger sida under ASIO Device Port stÄr det nu antagligen ingenting. DÀr ska du klicka och vÀlja Input sÄsom följer: Om du anvÀnder line in bak pÄ kortet: Left -> 1 kx in 00 Right -> 2 kx in 01 Om du anvÀnder line in 2 framme pÄ Live Driven: Left -> 13 kx in 12 Right -> 14 kx in 13 Redigerat 18 mars 2004 av wollibolli
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 TrÄdstartare Postat 18 mars 2004 Ok, gÀller detta i Cubase eller instÀllningarna för Drivrutinerna kXManager?
racso Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 det Ă€r alltid ett jĂ€vla strul med kxdrivarna.. nĂ€r jag skulle lĂ€gga in mitt nya ljudkort, hade nĂ„gon gömd kx fil smugit in onĂ„nstsans, och det gick inte att installera in ljudkorte eller fĂ„ varken fĂ„ ljud i data jĂ€vulen đ
Twilight_Zound Postat 19 mars 2004 TrÄdstartare Postat 19 mars 2004 Ok. Wolli. Jag kör Cbase VST, inte SX
wollibolli Postat 19 mars 2004 Postat 19 mars 2004 Jag har för mig att det Àr Panels -> VST Inputs. DÀr Àr det omkastat tror jag, kortets ingÄngar till vÀnster och Cubase ingÄngar till höger.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.