Jump to content
Annons

installera vst plugins


bolt

Recommended Posts

Annons
Tja, nybörjare här 😆

Hur gör man för att installera vst plugins i cakewalk home studio 2004?

Finns det många bra gratis på nätet??

bolt!

Det ska väl finnas en mapp som heter Vstplugins i Cakewalk?

när du installerar de pluggar du vill ha så får du välja destination. Då väljer du den mappen. Skulle det inte fungera så kopierar du dll-filerna på de pluggar du vill ha i Cakewalk och klistrar in i vst-mappen där.

Bör funka så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, alla versioner av Cakewalk kör väl ändå med wrapper för att kunna använda VST-pluggar då de annars använder DX-pluggar? I Sonar följer en wrapper med numera, jag har ingen aning om hur det är med Home Studio. Annars kan du införskaffa en för ett par hundralappar. DirecitXer är en bra. Jag föredrar faktsikt den för Cakewalks egna. Det känns som att man har bättre kontroll på pluggarna där. Lätt att ta bort enskilda pluggar eller döpa om dem etc.

http://tonewise.com/DirectiXer/

Det finns en demo på sidan också.

That I didn't know! Tog för givet att de flesta sequencers kunde hantera VST.

My bad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju enklare att köra DX-plugins i Cakewalk, för då slipper man ju använda VST->DX-wrappers, men å andra sidan finns det ju klart färra pluggar i DX formatet... Så kör med VST-pluggar i de fall där det inte finns nån DX-version, men håll dig till DX annars.

Skulle jag säga alltså, men jag är inte direkt nån "plugghäst" *hihi* så jag vet inte hur bra/dåligt de nyare wrapparna funkar...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Det är ju enklare att köra DX-plugins i Cakewalk, för då slipper man ju använda VST->DX-wrappers, men å andra sidan finns det ju klart färra pluggar i DX formatet... Så kör med VST-pluggar i de fall där det inte finns nån DX-version, men håll dig till DX annars.

Det finns fall där VSTi via Wrapper är bättre än DXi, t.ex. SampleTank2, vars DXi implementation var bedrövlig. (Jag vet inte om det är fixat nu).

Har du wrapper kan du alltid testa både DXi och VSTi.

//Mvh Magnus

Redigerat av StarCruiser
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...