Jump to content
Annons

Intro One - SHM


JayEmelle

Recommended Posts

Hej,

Jag har jobbat en del i logic pro (1år) och jag letar efter en tutorial på hur man gör introt i ONE. Dvs. När kicken blir till basen, väldigt många house-låtar som har denna formen av uplifter i sig. Men i One är det väldigt tydligt.

Tacksam för svar,

Mvh Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte hur de e i logic men när jag har försökt apa efter de nån gång på skoj så är det juh basicly att börja med en 4/4 takt på kicken sen öka till typ 32/4? om de heter så är inte bra på takter o sånt, sen pitchar dom upp den tills den får de där specifika ljudet, sen "samplar" dom det ljudet och använder de som en "groovy lead" skulle jag väll mer vilja kalla det än bas.

Kan inte förklara hur man gör i logic då ja kör FL. Finns säkert nån video på youtube.

i övrigt med sånna "uplifters" (är inte helt säker på vad du menar) men jag vet att väldigt många brukar lägga som en slinga i bakgrunden t.ex kör en lead på ett vanligt C i 8/8 takt och sen automatiserar man pitchern så att den succesivt höjs hela tiden med 1 oktav eller liknande, vet att avicii brukade ha med sånna upplifters i nästan alla sina låtar.

Vet använder som sagt inte logic men vet att de e relativt lätt o göra i FL så då borde de gå i logic med 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att visa just den då vi inte får länka till remixer eller lägga upp sådant material på forumet men sök efter wiwied wicaksono på Youtube. Han kör visserligen en inbyggd sampler i Ableton men jag tror att EXS samplern i Logic bör klara samma sak.

Lycka till

(tog bort den andra dubbelposten)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...