Jump to content
Annons

Uppgradera C4 till C6.5 eller vänta på Cubase 7?


Hammurajen (oregistrerad)

Recommended Posts

Hammurajen (oregistrerad)

Går i uppgraderingstankar av min DAW. Kör Win XP och C4 på en ca 4 år gammal Quadcore-maskin med 4GB RAM.

8GB RAM, Win 8 och Cubase 6.5 skulle nog piffa upp tillvaron lite, tänkte jag. Men nu börjar det dyka upp en del snack om att Cubase 7 kanske snart kikar fram runt hörnet. Och då är frågan; är det läge att uppdatera till C6.5 nu eller ska man vänta på C7? C6.5 kom för snart 10 månader sen. Är det någon som tror/vet/anar/känner att C7 skulle vara på gång inom kort?

Uppgradering av C4 till C6.5 kostar ca 1700:-. En kostnad som jag kan acceptera. Frågan är om det kommer att vara motsvarande pris för uppgradering till C7?

En kanske ännu viktigare fråga är om det kommer att GÅ att uppdatera C4 till C7? Kan det finnas risk att möjligheten att uppdatera från C4 upphör när C7 kommer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du har Cubase 4 nu, så ska du absolut uppgradera innan Cubase 7 kommer - för det billiga uppgraderingspriset gäller bara två versioner bakåt, så när 7:an kommer, så kan du bara uppgradera billigt från 5:an och senare.

Du kommer att kunna uppgradera från 4:an till 7:an, men du får som sagt betala betydligt mer då...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...