Jump to content
Annons

Snabb hjälp med Behringer U-Control UCA202 ljudkort


chsandstrom

Recommended Posts

Behöver hjälp, använder detta ljudkort, http://images.thomann.de/pics/prod/191768.jpg

Pluggar in RCA kablar, men ljudet slår i taket och peakar. Sänker volym i datorn och från källan, ingenting händer.

Ska spela in i Wavelab och har Windows7.

Vad är felet?

Hur kan jag justera volymen så det inte händer något?

Har pillat i källan, i datorn och på ljudkortet.

Vad kan det bero på?

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill gärna ha ett svar så fort det är möjligt. Orkar inte vänta på något jävla skit som verkar onekligen helt oförklarligt.

Sänker volymen på ljudkortet, då hör jag bara volymen ändras i hörlurarna men inte på monitorn.

Sänker volymen från källan till minsta, ingenting händer.

Sänker volymen på datorn och ingenting händer.

Vad är felet?

Har spelat in på Windows 7 och wavelab förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter verkligen skumt...

Får du insignal även om du inte kopplar in någon ljudkälla?

Vad är det du kopplar in? Kan det kanske vara så, att du får rundgång i en extern mixer?

Det står i manualen att volymratten bara justerar ljudet till lurarna, så det är normalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter verkligen skumt...

Får du insignal även om du inte kopplar in någon ljudkälla?

Vad är det du kopplar in? Kan det kanske vara så, att du får rundgång i en extern mixer?

Det står i manualen att volymratten bara justerar ljudet till lurarna, så det är normalt.

RCA (Scart-ljudet) från Playstation 3. Tänkte prova spela in skit därifrån i Wavelab, gjort det förr.

Nu har jag bytt RCA kablar och ska prova så det inte är fel med dem.

Jag vet inte vad felet är, för tidigare har det bara varit att plugga in o köra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingenting med RCA kablarna att göra, peakar lika mycket för det.

Och har sänkt ljudet så lågt det går från källan.

Kan inte justera något i datorn, om det inte är något dum inställning i datorn eller wavelab som orsakar det.

Eller så är det fel på ljudkortet, men hur det kan bli fel på ett ljudkort som bara legat det vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag inte spelar upp ljud så vibrerar mätarn i monitorn på strax runt -30 dB, det är alltså inte helt stilla, så någonting stör ljudet.

När jag kör in den röda delen av RCA så peakar det inte, men det gör det när jag har i den vita.

Vad fan är det frågan om? När skiten fungerat förut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det blir störningar i ena kanalen, kan bero på att du har en av RCA-kablarna liggande nära en trafo eller nätkabel eller annan störningskälla.

Det är svårt att säga något säkert, men om det har fungerat tidigare med samma ljudkort och samma inställningar etc, så ligger det nära till hands att misstänka att det har blivit något fel på ljudkortet... 🙁

Kan du testa ljudkortet genom att koppla in någon annan ljudkälla med lineutgång? Har kanske TV:n en lineutgång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...