Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

Usch.. ångrar att man sålde sina Adam A7x... Har ju kört igång igen och funderar kring monitorer.

Tänker mig att jag kanske ska köra på mindre monitorer, typ Adam A3 eller nåt då mitt rum är rätt litet.

Stora problemet här.. har ju problem med akustiken då det inte är "treated". Alltså ett sovrum där jag mest sitter och skissar på låtar.

Finns det nåt sätt att göra det skysst när monitorerna måste stå direkt nära väggen på det sätt jag illustrerar, utan att slänga upp hur mycket som helst på väggarna. Måste ju ha frugans medgivande och rent estetiskt fungerar det inte med hur mycket ljuddämpande som helst i rummet.

Vad tror ni? Bättre med mindre högtalare, kan man ha nåt direkt bakom högtalarna för att hjälpa till något ljudmässigt?

Bild på rummet bifogat

post-433-0-10911900-1350039970_thumb.jpg

Annons
Postat

Fan i vinter? Om jag följer mitt senaste mönster de sista 10 åren har jag hunnit avveckla och bygga upp studion ett par gånger redan då ju 😄

Men tryck upp mot vägg, varför är F5orna bättre mot väggen än A3x?

Hade ju A7x tidigare och kände att mitt problem var att det hände för mycket freqvensmässigt i rummet med dom intryckta mot väggen. Har ju som sagt inte möjlighet att dämpa hur mycket som helst på väggarna. Men kanske nåt som man har bakom högtalarna.. syns ju inte så mycket tänker jag 😳😎

Postat

Köp ADAMS budgethögtalare som släpps i vinter. Tryck upp den mot väggen och rocka.

Blir faktiskt väldigt bra.

Vet du nåt om priset på dom?

Jag är inne på att köpa nya monitorer men har en hårt ansträngd ekonomi. Är det värt att vänta kanske?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.