Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej!

Nu hoppas jag någon kan hjälpa mig innan jag sliter mitt hår. Har försökt använda Kontakt 5 Player i Logic men det fungerar inte. Jag får inget ljud.

Om jag är inne i Kontakt och laddar upp ljud så kan jag spela på pianot där och lyssna på ljuden. När jag sedan försöker använda mitt midikeyboard så händer ingenting.

Om jag använder Kontakt på en redan inspelad kanal händer inte i heller något.

Det är förmodligen någon liten inställning jag missar......MEN VAD!?

mvh

Göran

Annons
Postat

60 visningar men inga svar...... Ett forum för inbördes beundran eller luktar jag illa? Duschade igår :-) ge gärna en förklaring....... En nybörjare behöver hjälp och MÅNGA läser.....

Med vänlig hälsning,

Göran

Postat (redigerat)

Har du Kontakt på ett software instrument kanal ?

Har du ställt Software-instrument kanalen och Kontakt på samma midisignal.

M.a.o om dinkanal i Logic står på midikanal 5 ska även Kontakt skicka signalen till midikanal 5

Redigerat av Piccazzo
Postat

Nuuuuu.........ett STORT tack!

Har dålig koll men visste inte riktigt vad jag skulle leta efter på youtube. Nu får jag ljud och kan börja spela igen. TACK! Konstigt att man måste ställa in midikanalerna - borde ju dagens prg känna av själv - eller?

TACK!

mvh

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.