Jump to content
Annons

Akustikmaterial / absorbenter


Ulf

Recommended Posts

Hej,

Tänkte skaffa absorbenter till min hemma studio. Är i princip ett rektangulärt sovrum med fönster centrerat i mitten på ena sidan och en dörr på den andra. Betongväggar överallt.

Jag vill att ljudet skall bli så platt/torrt som möjligt, och det är enbart min egen röst som behöver dämpas för professionell radio inspelning. Musiken finns digitalt på hårddisk.

Skulle vilja ha förslag på prisvärda absorbenter. De får gärna vara beiga eller bruna i färgen, eftersom jag önskar att de skall smälta in i rummet så mycket som möjligt. Behöver jag basfällor också?

Tack på förhand! 🙂

Mvh

Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är lekman själv men jag tycker det är intressant så jag tänkte att istället för att bara slänga upp absorbenter och hoppas på det bästa så började jag mäta innan jag planerade nästa steg. Nu bygger jag absorbenter av träfiberskivor (för isolering) eftersom det blir så mycket billigare än att köpa färdiga. Men som sagt, sök här forumet. Det finns ett gäng trådar som handlar om detta.

I grova drag måste du veta hur ditt rum beter sig för att veta vilka absorbenter och basfällor du behöver.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

Tack båda för tipsen 🙂

Skulle jag vara som dig så skulle jag bara göra ett bra hörn att spela in i....sen bra lurar att mixa i....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...