Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Godkväll!

Det jag försöker göra nu är att spela in exakt vad jag spelar på mitt keyboard rakt in på midi spåret.

Jag använder Superior Drummer tillsammans med Cubase 5 och ett M-Audio keyboard.

Jag vill lägga trummor exakt efter hur jag spelar, alltså inte klicka i varje not med musen. Men den vägrar lägga noten där jag vill ha den när jag spelar gitarr spåren. Den där "blåa linjen" stoppar det typ, så att noten alltid kommer där blåa linjen ligger. Alltså blir det helt fel.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Riktigt frustrerande problem. Ursäkta mitt fula inlägg men hjälp uppskattas verkligen!

Med vänliga hälsningar

Chale

Annons
Postat

Stäng av Quantize funktionen, det står i manualen hur man gör. Eller så finns det säkert någon youtubevideo hur man gör:)

Postat

"Den där blåa linjen" låter som om du har step programmering påslagen? Testa att klicka bort den funktionen.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.