Jump to content
Annons

Får inte fram alla 8 kanaler i Reaper via ett Saffire Liquid 56.


Romarn

Recommended Posts

Hallå!

Det strular för oss i bandet och vi lyckas bara få igenom en left och right kanal in i Reaper via Saffire 56 ljudkortet. Jag har provat att klicka i Reaper där det står Rearoute för att exempelvis få fram ljud från 3:e porten. Vi har signal in i ljudkortets mixer och det låter ut men ingen signal in i Reaper förutom då en left och en right kanal. Både ljudkortet och Reaper är nytt för mig och jag har kliat skavsår i hårbotten och lyckas inte lösa det. Någon här som vet så är man ytterst tacksam.

Vi är redan sinkade 4 dagar på inspelningen strul, strul, strul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ingen aning om hur Reaper funkar, men jag antar att det borde gå att välja input på något sätt på varje spår?

Jag har bara klickat på rec.knappen på tracket och då blir en meny synlig vad man ska välja. Där finns left och right samt rearoute 1-16 och jag har bara lyckats på left och right att funka. Jag funderar på om det är ljudkortets mixer som inte skickar ut signal från exempelvis spår 3? Men jag hittar inte hur jag ändrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att problemet ligger i Reaper någonstans.

Ok! Får checka imorgon igen.

Har även problem med att jag mutar allt även lurarna när jag bara vill muta monitorerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...