Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har problem med att jag fÄr ut för svag signal till hörlurarna och nu Àr ocksÄ alla vÀrdena stÀllda sÄ högt att jag fÄr ut för mkt diskant.

Hörlurarna jag anvÀnder Àr AKG:s K271 (55 Ohms).

Detta sker nÀr jag kör ljudet i den interna mixern som Àr inbyggd i ljudkortet och problemet Àr inte lika stort nÀr jag kör ljudet enbart genom Cubase.

Skulle vara bra om nÄgon kunde ge mig nÄgra tips vad som kan göras...

Tackar, vilken tur man har att det finns ett sÄnt hÀr forum!

/Rikard

Annons
Postat

Det borde inte vara ngt problem. SÄ vad Àr det som skapar problemet+

Kolla I mixerapplikationen i PC-n.

Först se att ljudet som kommer in fÄr staplarna att röra pÄ sig hyfsat. Ligger de pÄ minus 50 sÄ blir det ju inte mer ljud Àn sÄ, hur mycket man Àn mixar.

Sen kolla var hörluren fÄr sin signal. Det finns ett antal optioner dÀr, till exempel att hörluren följer med mixen man ser pÄ skÀrmen, det finns ju fyra sÄna, eller att den gÄr helt pÄ sin egen kanale. Se

Sen Àr det volymen till hörluren. Man fÄr trycka in knappen för att byta mellan monitor-volym och hörlursvolym.

Slut pÄ ideer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.