Jump to content
Annons

M-powered och 1010LT


håkanmild

Recommended Posts

Den här frågan kan ha dykt upp förut och jag kan även själv ha ställt den förut, mer i så fall om ursäkt för detta. Men..

Jag kör M-powered 7.4 med ett M-audio 1010LT med PC och funderar på ett köpa ett till likadant ljudkort och uppgradera till 16 analoga In. Officiella ryktet säger dock att NO NO, det tillåts bara ett ljudkort. Men enligt lite googlande påstår vissa att det visst går med denna version genom SPDIF mellan de båda korten.

Har någon möjligtvis lite koll på hur det egentligen ligger till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack, vore gött! passar på att redan nu fråga hur jag går tillväga, räcker det med att sätta i båda, koppla ihop med spdif:en och sen syns 16 in / 16 ut i pro tools? (tillägger än en gång att det är PT M-powered 7.4 i studion). Eller behövs något annat ingrepp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde46 (oregistrerad)

Jag skulle också vilja veta om det fungerar...dock har jag höra att Pro Tools enbart stödjer ett Delta 1010Lt

Dock har jag hört att den begränsningen inte finns hos exempelvis cubase

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Har en känsla av att M-Powered versionen är begränsad till ett ljudkort.

Tekniskt har det funkat att köra flera M-Audio kort samtidigt i andra mjukvaror.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också det egentligen är begränsat till 1, och det är vad som står överallt i digidesigns/avids beskrivningar av programmet. Men har läst i nåt forum nånstans att folk har fått det att funka och har för mig att de då lyckats bara med vissa versioner av MP7 och med vissa av kortets drivrutiner. hittar dock inte tillbaka till detta forum, var ett tag sen jag läste det.

Men kan ju ändå komma över ett sånt kort väldigt billigt beggat så det är väl kanske bara att köpa, hålla tummarna och hoppas på att det funkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...