Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Mac och tänker skaffa Logic Pro 9. Mitt ljudkort är ett Mbox 2 som jag har kört med Pro Tools 8 LE på PC innan. Har läst att det inte fungerar med Mbox 2 och Lion ihop? Måste jag skaffa ett annat ljudkort? Vilket rekommenderar ni i såna fall som är likvärdigt med Mbox 2 som jag för övrigt har varit mycket nöjd med? Vad kan man få för ett begagnat Mbox 2?

Annons
Postat

Ok tack! Ska prova drivrutinerna och se om jag kan få ihop det, ska bara ta hem Logic Pro från App Store först 🙂

Postat

Skulle det vara så illa att du absolut inte får igång det och känner för att försöka dig på ett nytt ljudkort, så finns det massor att välja bland.......frågan är bara vad du behöver/vill kunna göra med det.

Vilket Mbox har du? Pro? Mini?

Postat (redigerat)

Ser ut som det funkar: http://duc.avid.com/...ad.php?t=303774

Jag har varken Pro Tools eller Mbox, så det enda jag kan hjälpa dig med är att Googla. 😉

Edit: Ok, jag kanske missförstod lite. Du menar att ha både Logic och Pro Tools installerat på samma burk och kunna köra dem? Hmm....borde kunna funka. Du kan nog inte köra bägge samtidigt då jag antar att ljudkortet är upptaget med ett program i taget. Är långt ifrån säker dock.

Redigerat av BluesBoy
Postat

Tror jag har fått ljudkortet att fungera med Logic nu i alla fall, nu blir det att installera diverse pluggar 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.