Jump to content
Annons

Olika grader av reverb för Cubase Essential 5


Bernt

Recommended Posts

Jag använder Cubase Essential 5.1 för Midi och har en fråga om reverb. Om jag använder Kontakt player 5 som VST instrument och sedan länkar flera olika MIdi kanaler hit (för varsitt instrument, till exempel en violin och en cello), går det i så fall att installera reverb på ett enda FX-spår, så att jag också kan justera nivåerna skilt för de båda Midi-spåren, eller behöver jag flera FX-spår för att göra detta? Man vill ju inte nödvändigtvis alltid ha precis samma grad av reverb för de olika spåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bara minska på send i enskilda kanalen. Om jag nu har förstått dig rätt vad är ute efter.

Tack. Men m du med kanal avser midikanal undrar jag om det fungerar. Precis var minskar du få send, så att effekten inte styrs för alla midikanaler på en gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Om du kör flera instrument i en kontaktinstans så kan du routa varje instrument så att de får en egen utkanal i mixern. öppnar du sen upp varje enskild kanal med den där lilla "e" symbolen så ser du insert-slotar till vänster och send-slotar till höger. Skapa en fx-kanal och aktivera den i varje instrument genom att klicka i någon av send-slotarna bara...där kan du också styra mängden.

Ursäkta det luddiga svaret. Det är lördag för mig idag. 🙂

Lycka till!

Fridens

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog för givet att han visste att man måste routa varje kanal. Annars går det inte.

Jag tror han har lärt sig nu. I alla händelser fick jag det att fungera som jag ville. Att de här sakerna är så besvärliga att förklara beror, tror jag, på detta ymniga användande av "kanal" för olika saker, likaså "instrument".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...