Jump to content
Annons

Signal men inget ljud


BarnMat

Recommended Posts

Tja, nyss installerat drivrutinerna till mitt nya externa ljudkort och får inget ljud I cubase när jag kopplat in min gura.

Jag får signal från ljudkortet, med inget ljud varken direkt i lurarna, eller från playback.

är helt ny när det kommer till cubase, så det är säkert nått enkelt jag missat, men vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har valt mitt ljudkort som AISO driver, men inget mer.

När jag använder min gamla drivrutin så fungerar ljudet, och det finns två ingångar och utgångar som är aktiva.

När jag använder mig att mitt nya ljudkorts drivrutiner så visas nått som verkar vara bus-ar på in- och utgångarna.

Alla heter typ 1-2, 3-4, samt två ingångar som heter MAIN, varav två är aktiverade.

Verkar krångligt, är det där felet ligger?

Redigerat av BarnMat
Link to comment
Dela på andra sajter

Får du någon signal in i cubase då? Alltså får du utslag på kanalen när du spelar? Har du valt rätt outputkanaler på mastern (stereo out) i VST connections?

Om jag spelar in så blir det ett spår som jag kan lyssna på om jag t.ex exporterar ljudet eller byter ljudkort.

Vet inte om jag valt rätt kanaler eftersom jag inte vet hur man gör 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag spelar in så blir det ett spår som jag kan lyssna på om jag t.ex exporterar ljudet eller byter ljudkort.

Vet inte om jag valt rätt kanaler eftersom jag inte vet hur man gör 😛

Devices > VST Connections > Outputs > och sedan ska det finnas en kanal som heter "stereo out" eller något liknande under bus name. Sedan klickar du på den blåa markeringen och väljer vilken kanal på ljudkortet outputen ska skickas till. Testa allihopa ett par i taget (Höger/Vänster) och kolla ifall någon funkar. Se till så att ljudkortet är valt under audio device också. Hade förövrigt en kompis med ett liknande problem för ett tag sedan och han babblade om att problemet löste sig genom att han stängde av Microsoft Wavetable Synth hur man nu gör det ☺️ Redigerat av LarsoyH
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...