XXVII Postat 16 oktober 2011 Postat 16 oktober 2011 Tjena grabbar. Nu är såhär att mitt Asus Xonar Essence STX ljudkort vägrar att funka ihop med mina Sennheiser hörlurar. Vad är det frågan om egentligen? Allt jag har att välja mellan är speaker och S/PDIF Pass through device. Hörlurarna inkopplade i ljudkorer med en såndär amp som kom med kortet, den där röda och vita en går i R och den andra i L. Någon som vet något? Rock over London, Rock on Chicago.
XXVII Postat 16 oktober 2011 Trådstartare Postat 16 oktober 2011 (redigerat) Kan inte välja Headphones eller FP headphones bara 2 speakers, så fort jag tar headphones så försvinner allt ljud. Redigerat 16 oktober 2011 av XXVII
XXVII Postat 16 oktober 2011 Trådstartare Postat 16 oktober 2011 (redigerat) Sen så syns bara detta Redigerat 16 oktober 2011 av XXVII
spass Postat 16 oktober 2011 Postat 16 oktober 2011 det låter som du kopplar hörlurarna till rcakontakter vilket är fel då det är linjenivå. fast du borde få ljud ändå egentligen du måste koppla till hörlursutgången 6,3mm stereo
XXVII Postat 16 oktober 2011 Trådstartare Postat 16 oktober 2011 det låter som du kopplar hörlurarna till rcakontakter vilket är fel då det är linjenivå. fast du borde få ljud ändå egentligen du måste koppla till hörlursutgången 6,3mm stereo Jag kopplade in dom på Front R och Front L. det låter som du kopplar hörlurarna till rcakontakter vilket är fel då det är linjenivå. fast du borde få ljud ändå egentligen du måste koppla till hörlursutgången 6,3mm stereo Jag har ljud när jag väljer 2 speakers från hörlurarna men jag vill välja headphones.
spass Postat 16 oktober 2011 Postat 16 oktober 2011 Jag kopplade in dom på Front R och Front L. ja och det är alltså fel. koppla till hörlursutgången
XXVII Postat 16 oktober 2011 Trådstartare Postat 16 oktober 2011 ja och det är alltså fel. koppla till hörlursutgången Aight har fått det att funka, men vad är det för skillnad på FP headphones och headphones, tack för hjälpen föressten.
Linus Postat 16 oktober 2011 Postat 16 oktober 2011 men vad är det för skillnad på FP headphones och headphonesFP headphones = Front Panel Headphones Dvs. om du har en hörlursutgång i frontpanelen på din dators chassi kan du koppla en kabel mellan ljudkortet och chassit. Då får du en hörlursutgång på datorns framsida och slipper krypa bakom om datorn för att plugga in ett par hörlurar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.