Jump to content
Annons

Trumset ca 8000


Foshy

Recommended Posts

Hej!

Jag har börjat fundera på att köpa ett nytt trumset då mitt gamla ej är mitt egna utan min farbrors som jag har lånat i många herrans år. Jag har spelat trummor till och från i ca 10 år och spelar huvudsakligen rock 'n' roll. Har ni något tips på ett passande trumset kring 5-8000 kronor. Det jag vill ha är hihat, 1 hängpuka, 2 golvpukor, baskagge samt stativ till 2 crashar samt en ride . Nya cymbaler är ej prio då jag är rätt nöjd med de jag har.

Jag har även börjat fundera på att skaffa mig en cajon då vi även har en del akustiska låtar. Är det värt att skaffa en och har ni något tips på en sådan?

Alla förslag är välkomna, är det något mer ni behöver veta för att kunna ge tips så får ni gärna fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Annons

Jag köpte mitt Tama Superstar med hyperdrive-pukor begagnat för 7000 och är grymt nöjd. Andra fina kit i nämnda prisklass som jag själv klämt och piskat på är Pearl Vision, Gretsch Catalina. Kolla runt på blocket och vend. Vad gäller cajon så tycker jag definitivt att du ska skaffa en. Finns en billig på jam för typ 1200 som jag själv kör med på mindre gig. Låter riktigt fett både omickat och med bara en sm57 i ljudhålet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...