Jump to content
Annons

vill 'snap' 1/8 och 1/16 sv...


staxxon

Recommended Posts

Annons

I ovankanten av arrange-fönstret finns det en verktygslist där du har val av kvantisering längst till höger. Precis till vänster om den inställningen, kan du också välja om det ska flyttas till Bar, Beat eller Use Quantize - så du kan behöva ändra den också, beroende på vad den stpr på från början...

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes: ja men det blir inte riktigt rätt ändå, eller att den snappar ju inte på quantezie, då kan den ju hamna lite på sniskan, typ 15/7.

Bars så tar den ju bara 'helsteg' så att säga.

Ingen annan inställning man kan nyttja?

Jag tycker mig minnas att jag har 'snappat' mindre steg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till höger om rutnätssymbolen, överst i arrange-fönstret. I den dropboxen väljer du Use quantize, och efter det väljer du hur du vill "snappa" i dropboxen till höger om förstnämnda. 🙂

I princip det Claes sade, men med andra ord.

Claes: ja men det blir inte riktigt rätt ändå, eller att den snappar ju inte på quantezie, då kan den ju hamna lite på sniskan, typ 15/7...

Det har jag aldrig upplevt. Den snappar alltid på det jag väljer.

MVH

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer du den på Use Quantize, så följer den inställningen du har gjort vid Q.

Du har väl aktiverat Snap också - knappen som ser ut typ så här: >|< .

Link to comment
Dela på andra sajter

ja ok nu funkar det. Hade den andra inställningen(notvärdet), inställt på 1/32, så det var därför den inte snappade. Trodde man ställde in quantezie och sedan hoppade den i dom steg som fanns(aktuella spåret 1/8 delar(eller 1/16) i beatet.

allt ordnar sig i slutändan, tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...