Jump to content
Annons

En fin electronikapopdemo...


pgjores

Recommended Posts

Hej... Här har ni vår demo... Mitt band heter Kuryakin och vi letar efter spelningar, så om ni vet ställen där det här skulle passa in på, som vi kan skicka in vår demo till, skulle jag bli väldigt tacksam!

Demon är inspelad 2004 på olika ställen men främst i replokalen med min iBook & mbox.

A parade.mp3

Fought a war.mp3

Birds

Redigerat av pgjores
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lyssnade på "A parade". Gillar den skarpt! Skön musik, jag lyssnar på mycket musik i den här genren. Vad har ni för inspirationskällor?

Jag lyssnade också på "A parade" och tycker det låter mysigt...skitbra sångröst men är lite tveksam till den skånska väderleksrapporten i början (även om jag själv är skåning) och vissa andra "sprakljud" tex vid 01:11-01:12.

/knop

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket..! Kul att det uppskattas!

Vår inspirationskällor är väldigt många. Allt från electronika som t.ex björk, four tet... till pop som Stina Nordenstam, My bloody valentine, hela det sköna engelska 60, 70, 80-talet med band som Left Banke och The Zombies. En stor blanding med andra ord. Electronikadelen kom till eftersom vi är begränsade bandmedlämmar och att vi bor på olika ställen (Sthlm & Uppsala) så gör vi musiken mycket i vår databurkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag lyssnat på A Parade är det enda jag reagerade på direkt ur mixningssynpunkt att ni måste skära lite bas i ackegurorna, dom låter lite för bumliga nu.

Annars ska det väl låta som det gör, är inte så insatt i den musiken 🙂

prodda på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag lyssnat på A Parade är det enda jag reagerade på direkt ur mixningssynpunkt att ni måste skära lite bas i ackegurorna, dom låter lite för bumliga nu.

Annars ska det väl låta som det gör, är inte så insatt i den musiken 😉

prodda på!

Ahhh... Vi försökte i mastringen ta bort bumlet... Men klart att dom ligger i gitarrerna ska genast pilla tror jag... (måste skaffa gitarrnaglar kanske)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar A Parade skarpt! Bra jobbat. Ska lyssna igenom allt när jag kommer hem sedan. Högtalarna på jobbet suger 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

hej på er

Jag gillade skarpt, och tror att grabbarna på www.racewillbegin.com skulle gilla er också.

Försvinn inte från forumet, hör ni! Jag behöver mer sån här musik.

bitvis var det skitbra

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt band heter Kuryakin och vi letar efter spelningar, så om ni vet ställen där det här skulle passa in på, som vi kan skicka in vår demo till, skulle jag bli väldigt tacksam!

Jag vet ett ställe i Örebro som skulle passa er. Jag kan prata med dom och spela upp era låtar om ni vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet ett ställe i Örebro som skulle passa er. Jag kan prata med dom och spela upp era låtar om ni vill.

Det skulle vara jättesnällt!

Vill för övrigt passa på och tacka alla för riktigt bra och konstruktiv kritik... Det är en enorm möjlighet att få tillgång till ett så här brett forum som kan kommentera musiken! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...