lonewind Postat 11 augusti 2011 Dela Postat 11 augusti 2011 Hej! Undrar om det är någon som Apogee Duet 2? Jag har Apogee Duet och undrar om det skulle vara värt att uppgradera sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
papa_keno Postat 12 augusti 2011 Dela Postat 12 augusti 2011 Hade jag haft 1an hade jag nog inte uppdaterat. Jag har själv en 2a men sitter en del och använder 1an hos en vän. Det är väl lite lägre latency i 2an och förutom ballade utgångar och LEDindikatorer så tycker jag de är ganska lika. Ljudmässigt har jag inte märkt någon skillnad. Å andra sidan får du väl 2,5-3 tusen för ditt kort vilket innebär att du för ett par tusenlappar får ett nytt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 12 augusti 2011 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2011 (redigerat) Å andra sidan får du väl 2,5-3 tusen för ditt kort vilket innebär att du för ett par tusenlappar får ett nytt. Ja, det är ju lite så jag tänker. Just de balanserade utgångarna och soft clipping är det som lockar mig... Redigerat 12 augusti 2011 av lonewind Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 augusti 2011 Dela Postat 12 augusti 2011 (redigerat) Jag kommer inte att uppgradera mitt Duet 1. Ljudet är bra, latencyn är bra, en halvmeter obalanserad kabel mellan Duet och min Big Knob spelar inte sån roll. Jag får balanserad utgång från Big Knob istället. det enda är väl att jag hellre haft breakout box än kabelpiskan. Så jag kör vidare på min Duet 1:a tills den pajar, vilket iofs har hänt 3 gånger. 😱 Redigerat 12 augusti 2011 av Linus 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.