Jump to content
Annons

Allmänt Musik program


Williaaamm

Recommended Posts

Tjenare! William här, jag har hållit på musik i 3 år nu, har lärt mig lite av compressor,eq och andra filters.

men nu undrar jag om det finns nån som har "LUST" att kunna Mixa/mastra mig för att jag e sugen på att höra lite nytt, och ja jag har kollat på jätte många tutorial och är 13 bast,

Tacksam för hjälp

// XezXe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Ok, jag fick en mp3 fil med din rap.

För mig är inte det att mixa, jag skall bygga ett helt beat till dig. Det har jag inte tid med, sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

bara mixa rösten.

Men du, att mixa är att blanda beatet med rösten. Det går att göra justeringar av röstinspelningen men du "mixar" inte enbart rösten. Du måste förse mixaren med både instrument och inspelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du, att mixa är att blanda beatet med rösten. Det går att göra justeringar av röstinspelningen men du "mixar" inte enbart rösten. Du måste förse mixaren med både instrument och inspelningar.

Vet inte mycket om detta, men ska inte allt vara uppdelat på separata spår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte mycket om detta, men ska inte allt vara uppdelat på separata spår?

Ja, helst så mycket som möjligt. Det är klart att ifall ett beat är färdigmixat är det inte svårt att kasta på sångspåret och få ett hyffsat resultat, men vill man ha en riktigt bra mix bör allt mixas från grunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...