Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lite problem som jag hoppas nÄgon kan hjÀlpa mig med.

AnÀnver Massive och Cubase. Försöker göra ett subbas-ljud, och det lyckas jag med, men det Àr en "kick" i början av ljudet och det vill jag inte ha, hur fÄr jag bort den?

Tacksam för svar!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Öka lite pĂ„ amplitudenvelopens attack tills klicket försvinner. Alternativt kan du ocksĂ„ fĂ„ klickljud av för kort releasetid.

Postat

Öka lite pĂ„ amplitudenvelopens attack tills klicket försvinner. Alternativt kan du ocksĂ„ fĂ„ klickljud av för kort releasetid.

Tackar för den ska Àndra lite och se om det funkar Massive Àr en mycket bra synth.

Postat

Tack för svaret och hjÀlpen!

Fixade till det nu. - Det ljud jag Àr ute efter Àr en Sub bass med en ytterst liten kick, knappt sÄ den hörs.. men ÀndÄ sÄ man hör det som en kick. Lite svÄrt att förklara, men jag fixadet det iaf. Men, nu blev istÀllet ljudet dovt och oklart. Finns det nÄgot man kan göra Ät "klarheten" och isÄfall, hur?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.