Jump to content
Annons

Digitalt till analogt


mnorrving

Recommended Posts

Hej,

Precis köpt en Motu Ultralite MKIII. Noterade när jag packade upp den att den saknar analog utgång (förutom hörlursuttaget).

Jag har inga studiomonitorer utan kör ut ljudet i en vanlig, bra stereo. Denna har dock enbart analog ingång.

Har förstått att jag behöver skaffa en DA/omvandlare. Mina frågor:

1) Hur blir kvaliteten med billigare omvandlare (typ http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=9772) jämfört med dyrare alternativ.

2) Hur stor blir skillnaden jämfört med att föra ut ljudet via hörlursutgången?

Det är dessutom ett litet glapp i hörlursuttaget på Motun, vilket gör det hela väldigt frustrerade...

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Rödeorm (oregistrerad)

Hej

Enligt bruksanvisningen har ljudkortet 10 teleutgångar där kanal 1-2 benäms som "Main out 1-2". Går till din lokala musikaffär och prata med personalen så tar de fram en sladd som passar dina behov. Ta en bild på din stereo som visar alla ingångar så borde de kunna kränga rätt sladd till dig.

MVH Rödeorm

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis köpt en Motu Ultralite MKIII. Noterade när jag packade upp den att den saknar analog utgång (förutom hörlursuttaget).
Fel! 10 av 12 kanaler är analoga.

Du misstar SPDIF för att vara den enda utgången eftersom den använder RCA-kontakter. Så om din stereo har RCA-kontakter köper du RCA-teleadapter och sätter i ena änden av dina RCA-kablar. Sedan pluggar du in i dem i Main output på ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...