Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena gott folk! Funderade pÄ vart den hÀr trÄden platsar, lÄtar och filer kÀndes lite tokigt eftersom det ju inte Àr nÄgot jag sjÀlv skrivit, men jag Àr definitivt intresserad av kritik pÄ sjÀlva inspelningen. Mods fÄr gÀrna peka mig i rÀtt riktning om det finns lÀmpligare subforum!

Har byggt en liten studio hÀr hemma kring mina trummor, dÀr jag anvÀnder ett Firepod-kort in i min Macbook-laptop. Har hÀr spelat in en cover av "All Shall Perish"s lÄt "Day of Justice". Jag Àr bara en glad amatör, min utrustning köptes för nÄgra Är sedan efter lite google research och det Àr först nu jag verkligen börjar anvÀnda det ordentligt, bortsett frÄn nÄgon demo för ett par Är sedan med bandet.

Kitspecifikation:

Pearl MLX All Maple Shells

Baskaggar: 2x 22"

Pukor: 10", 12", 13", 14", 16", 18"

Virvel: Pearl Eric Singer Signature

Cymbaler: Mest Zildjian A/Z-custom, samt en del Sabian, Meinl och Wuhan

Pedaler: Axis A Longboards för kaggarna, Pearl Eliminator för hi-hatsen

Inspelningsspecifikation:

Macbook

Firepod

Behringer Truth B2031A

Axis E-kits och Alesis DM5 för baskaggarna

SM57or all around

Oktava MK012 överhÀng

Vill gÀrna höra vad ni tycker bÄde om spelet och om mixningen. Jag har noll utbildning i mixning, jag har stressat mig igenom Studios 10-nummer mixologi-serie samt experimenterat en del. Det jag sjÀlv tycker pÄ rak arm Àr att nummer ett sÄ mÄste pukorna stÀmmas bÀttre och sen behöver jag mer flÀsk i virveln. Har meckat en del utan framgÄng, funderar pÄ om jag mÄste börja micka sejar-sidan pÄ den ocksÄ? Aja, ös pÄ med kommentarer och tack för att ni tar er tid!

Annons
Postat

Det viktigaste Àr ju att kunna spela o det har det har du helt klart, trilla nÀstan av stolen hÀr :-)

Kul med video, du ser sÄ avsplappnad ut o drar pÄ ÀndÄ! Mycke goa trummor, tackar o bockar ser gÀrna mer!

Postat

Det viktigaste Àr ju att kunna spela o det har det har du helt klart, trilla nÀstan av stolen hÀr :-)

Kul med video, du ser sÄ avsplappnad ut o drar pÄ ÀndÄ! Mycke goa trummor, tackar o bockar ser gÀrna mer!

Det Àr jag som ska tacka! Kommer definitivt posta fler videos, förhoppningsvis kommer vi kunna se en uppÄtgÄende utvecklingskurva i bÄde spelande, ljudkvalité och bildkvalité i takt med att jag blir duktigare pÄ respektive omrÄde!

Postat

Shit vad grymt lirat! Vart Àr du ifrÄn?

Kan komma med ett tips angÄende virveln som du kanske kan testa nÀsta gÄng. Du har mickat upp vÀldigt "lÄngt in" pÄ virveln. Pröva att flytta ut micken en bit sÄ att ljudet hinner utvecklas mer sÄ kanske du fÄr ett fetare ljud. Vid sargen brukar man sÀga, sÄ experimentera dÀr! Jag tror inte du behöver oroa dig för att micka sejarmattan dock (om det inte Àr nÄt du sjÀlv vill Ät sÄklart), för den hÀr typen av metal sÄ rÀcker det ofta med den lilla mÀngd sejare som kommer in i virvel-över-micken.

Postat

Shit vad grymt lirat! Vart Àr du ifrÄn?

Kan komma med ett tips angÄende virveln som du kanske kan testa nÀsta gÄng. Du har mickat upp vÀldigt "lÄngt in" pÄ virveln. Pröva att flytta ut micken en bit sÄ att ljudet hinner utvecklas mer sÄ kanske du fÄr ett fetare ljud. Vid sargen brukar man sÀga, sÄ experimentera dÀr! Jag tror inte du behöver oroa dig för att micka sejarmattan dock (om det inte Àr nÄt du sjÀlv vill Ät sÄklart), för den hÀr typen av metal sÄ rÀcker det ofta med den lilla mÀngd sejare som kommer in i virvel-över-micken.

Bugar och bockar! Jag Àr född och fortfarande belÀgen i Landskrona!

Kanon, dÄ provar jag det nÀsta gÄng!

Postat

Synd, hade hoppats pĂ„ Stockholm med omnejd 😉 Alltid bra att veta att det finns grymma trummisar i nĂ€rheten. Lite som att det Ă€r skönt med en varm kvinna i sĂ€ngen. Ser fram emot nĂ€sta video!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.