Jump to content
Annons

Problem med Native instruments i Logic

Recommended Posts

NevusFlammeus (oregistrerad)
Postat

Har problem med att få mitt native instruments 5 att fungera med logic pro 9. Allting är installerat korrekt , har använd det tidigare på en annan dator och allt har fungerat perfekt. När jag startar logic så syncar den 4 av instrumenten som kommer med, när jag ominstallerade det en gång tidigare syncades allting. Anyways när jag sedan skall använda någon av pluginsen inne i logic så är bara 3 stycken plugins tillgängliga, när man går in i audio units manager står det att alla fungerar men under filken "nodes" är inte alla markerade och de går inte att markera dem. Vore super tacksam om någon kunde hjälpa, kan posta sen hur det löste sig etc!

Kan man ladda in native instruments plugins manuellt?

Nevus

Annons
Postat

De ska inte vara markerade på nodes, nodes är nämligen logics egna nätverkslösning där man kan avlasta datorn med en annan dator på nätverket. Detta funkar vad jag vet bara på Logics egna pluggar.

Vilka är det du ser och vilka är det du inte ser? kollar du under au instrument och den andra fliken som jag aldrig kommer ihåg vad den heter. De kan lägga sig på lite "fel" ställen ibland.

Postat

Ok, lärt mig nått nytt idag då! 🙂

Det är bara 4 av dem som ligger inne i audio units, och ingen av dem fyra funkar. Vill ju att alla skall ligga där, har testat alla plugins utanför logic och alla fungerar perfekt!

Har kört med logic + NI på en annan dator och det har funkat bra, har installerat det på exakt samma sätt.

Mvh

Nevus

Postat (redigerat)

Det säger att logic inte tillåter dessa Audio units eftersom de kan orsaka crashar, hur fixar man detta? Och alla de fyra plugins som ligger nere vid audio units står det "fx" efter. Ingen av dem fungerar.

Redigerat av NevusFlammeus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.