Jump to content
Annons

Bara 8 GB för Cubase?


borgona (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
borgona (oregistrerad)

läser på kartongen, och antar att det är det rekommenderade utrymmet du bör ha,

precis som dom skriver att rekommenderat RAM-minne är på 2GB..

Mm... Antingen är deras paket väldigt komprimerat, eller så ingår det väldigt lite för 5000... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

När du köper Cubase betalar du inte främst för ett ljudbibliotek utan för ett kompetent musikinspelningsprogram. Om en syntpreset till Prologue tar upp 50 kB, skulle det då vara bättre att erbjuda 150 MB samplingar för samma instrument?

Dessutom borde du avvänja dig vid att bedöma instrument efter diskstorlek. Det är som att döma ut en Roland XV-5080 för att den har 64MB vågformer.

Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

När du köper Cubase betalar du inte främst för ett ljudbibliotek utan för ett kompetent musikinspelningsprogram. Om en syntpreset till Prologue tar upp 50 kB, skulle det då vara bättre att erbjuda 150 MB samplingar för samma instrument?

Dessutom borde du avvänja dig vid att bedöma instrument efter diskstorlek. Det är som att döma ut en Roland XV-5080 för att den har 64MB vågformer.

Förstår ditt resonemang, det är mycket korrekt tänkt. Det jag nyss skrev, till vänster, låter lite märkligt i mina öron också 🙂 Jag förutsätter att Prologue är ett motsvarande program? Jag antar att du även menar att man betalar för en bra mixer, och allt som Cubase har att erbjuda? Vad är Roland grejen du nämnde för något? Bilderna sade inte så mycket 🙂 Synthesizer... Lite förklaring? (:

Redigerat av borgona
Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

Hmm??? internet%2Btrolls.jpg

Det där trollandet har jag aldrig förstått mig på, så om du kunde ge mig en förklaring?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förutsätter att Prologue är ett motsvarande program?
Nej, det är en synt som ingår i Cubase. En synt kräver inte samma diskutrymme som samplingar av en synt, därför går det inte att säga att 64GB ljudbibliotek låter bättre än 2 GB ljudbibliotek.
Link to comment
Dela på andra sajter

borgona (oregistrerad)

Det där trollandet har jag aldrig förstått mig på, så om du kunde ge mig en förklaring?

Jag skriver inte oviktiga saker...

Nej, det är en synt som ingår i Cubase. En synt kräver inte samma diskutrymme som samplingar av en synt, därför går det inte att säga att 64GB ljudbibliotek låter bättre än 2 GB ljudbibliotek.

Okej, tack för den informationen om det 🙂 Tror jag är med... Man ska inte gå på storlek? Kvalitet framför kvantitet? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...