Rocky Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 (redigerat) đ Hej alla! Jag har tidigare kunnat panorera mig i realtid nĂ€r jag spelar in ett gitarrspĂ„r i Cubase. Vad jag menar Ă€r att nĂ€r jag har lagt en gitarr som jag i efterhand har panorerat, vill jag kunna panorera mig sjĂ€lv direkt nĂ€r jag spelar in det andra spĂ„ret. Det Ă€r bra nĂ€r jag tydligt vill höra hur interaktionen mellan gitarrerna blir. Tidigare har detta funkat för mig, men inte nu av nĂ„go anledning. Mycket tacksam för hjĂ€lp om nĂ„gon expert kan hjĂ€lpa mig med att hitta var jag stĂ€ller in detta. đ Redigerat 17 april 2011 av Rocky
mrpimmy Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Ska du panorera frÄn cubase sÄ fÄr din lyssning gÄ genom cubase ocksÄ, och dÄ trycker du pÄ hörluren pÄ spÄret. Kan tÀnka mig att du kör med direkt monitoring nu? Problemet blir ju latencyn nÀr du gÄr genom cubse, beroende pÄ vad du har för ljudkort och sÄ dÀr. Om du fortfarande ska köra med direkt monitoring sÄ behöver du kunna panorera frÄn ljudkortet, antingen pÄ det, eller i mjukvaran.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.