Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)
😄 Hej alla! Jag har tidigare kunnat panorera mig i realtid nĂ€r jag spelar in ett gitarrspĂ„r i Cubase. Vad jag menar Ă€r att nĂ€r jag har lagt en gitarr som jag i efterhand har panorerat, vill jag kunna panorera mig sjĂ€lv direkt nĂ€r jag spelar in det andra spĂ„ret. Det Ă€r bra nĂ€r jag tydligt vill höra hur interaktionen mellan gitarrerna blir. Tidigare har detta funkat för mig, men inte nu av nĂ„go anledning. Mycket tacksam för hjĂ€lp om nĂ„gon expert kan hjĂ€lpa mig med att hitta var jag stĂ€ller in detta. 😊 Redigerat av Rocky
Annons
Postat

Ska du panorera frÄn cubase sÄ fÄr din lyssning gÄ genom cubase ocksÄ, och dÄ trycker du pÄ hörluren pÄ spÄret.

Kan tÀnka mig att du kör med direkt monitoring nu?

Problemet blir ju latencyn nÀr du gÄr genom cubse, beroende pÄ vad du har för ljudkort och sÄ dÀr.

Om du fortfarande ska köra med direkt monitoring sÄ behöver du kunna panorera frÄn ljudkortet, antingen pÄ det, eller i mjukvaran.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.