Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena forumfolket!

Har nu äntligen installerat adobe audition 1.5! Blev väldigt glad över VST stödet. Men tror ni det funkar då? Nä självfallet så stöter man genast på problem! Har gjort precis som där står i manualen men inte hjälper det.

Jag har installerat Broomstick bass DEMO ver. vilket är i vst format!

Följt alla steg i Adobe Audition vilket är dessa

To set up directories for VST effects:

1.

In Edit View, choose Effects > Add/Remove VST Directory.

The Add/Remove VST Directory lists the directories that Adobe Audition will scan for VST plug-ins when you choose Effects > Refresh Effects List.

Detta har jag gjort

2.

Do either of the following:

* To add a new directory, click Add, locate or create the folder you want Adobe Audition to scan for VST plug-ins, and click OK.

Detta har jag gjort

To refresh the effects list after installing new effects:

In Edit View, choose Effects > Refresh Effects List.

Detta har jag gjort

Nu får jag upp i effect listen en ny rad.

Unsupported > VSTi SoftSynth > Broomstick bass...

Broomstick bass... är grå markerad m.a.o ej klickbar! Och varför står där VSTi SoftSynth!? det är ju en VST plugg! Audition stöder ej VSTi

Någon som vet vad problemet är? Detta är frustrerande, vill ju verkligen få detta att fungera!

En annan fråga har jag också, läs följande

You cannot record audio directly from a MIDI input device into Adobe Audition. In order to work with MIDI data in Adobe Audition, you must save the MIDI data to a file using a MIDI sequencing application, and then import the MIDI file into a session as a clip. Once you have MIDI clips in a session, you can map them to a specific MIDI output device and channel for playback.

Har jag tolkat detta rätt om det innebär att jag t.ex inte kan spela in från ett midikeybord direkt i en session?? Verkar ju korkat i så fall!

Redigerat av Fredde
Annons
Postat (redigerat)

Audition 1.5 stödjer inte vst-instrument, bara vst-effekter... Sorry 😏

Redigerat av Henke
Postat (redigerat)

Du skojar!! Men attans!! Nu blev jag mindre glad. Jahapp, då kan jag kasta mitt Audition i papperskorgen och skaffa cubase S2 istället då!

Jag som verkligen gillar Audition annars! Är ju ett toppenprogram bortsett från detta!

Redigerat av Fredde
Postat (redigerat)

Ja jag känner samma sak... Jag var en trogen användare av Audition fram tills den dagen då jag skulle försöka mig på någonting som inte var audio. Så då fick det bli Tracktion istället...

Men Audition är fortfarande ljud-redigeraren nummer ett!

Redigerat av Henke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.