Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja

pc:

Win7 med 4gb RAM

deaktiverat nätverkskort

Jag sitter på jobbet nu och har inte all fakta men det är en 3-4 år gammal Acer Aspire

ljudkort:

tascam us-1641

igår spelade vi in trummor, bas, gitarr, sång samtidigt på 8 kanaler.

funka fint men sedan när gitarristen ska testa att lägga på lite fills, licks och solo så ploppar det upp ett "too many tracks recording". 8 kanaler gick fint men inte att lägga på 1 enda till... skumt

Jag har googlat lite på felmeddelandet och hittar flera olika lösningar jag ska testa men de flesta verkar ha kunnat lösa det med att flytta datorn för att den störs av vibrationer men vi lineade gitarren direkt från stärkarn.

Jag tänkte bara kolla om någon här har erfarenhet av problemet och har några tips på vad jag kan testa.

de tips jag hittat hittills är:

köra chkdsk

se till så disk cache är på

tömma Preferences-mappen

Sleep mode på disken ska vara av.

Partitionen var tidigare FAT32 och jag konverterade den till NTFS utan att formattera så en formattering av partitionen kan kanske också vara värt ett försök.

ytterst tacksam för tips på lösningar.

/Tobias

• 1 månad senare...
Annons
Music Lounge (oregistrerad)
Postat

Du kör inte LE versionen? 🙂 Den brukar väl ha limit på hur många spår du kan köra..

Postat

Tycker det låter trasig hårddisk ändå detta. Lite som att den får nog och ger upp efter en stund av intensivt dataskyfflande.

Ett test skulle kunna vara att spela in mot en annan disk än systemdisken.

Googlade ditt felmeddelande också och såg att en del haft samma problem och då var det relaterat till vibrationer 😮

Postat

Tack för svaren, jag hittade också det där om vibrationer... skumt.

Jag uppdaterade till Win7 64-bit så jag kan utnyttja alla 4 gb RAM och efter det har jag inte sett det där "too many tracks" nå mer men jag håller med det där om att det kan vara nå skit med disken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.