Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett Apogee Ensemble och Mac Pro med två Mackie HR 624 monitorer.

Mitt problem är att när jag bandar och lyssnar så låter det väldigt bra, men efter bounce och test på annan utrustning så är det helt olikt.

Gjorde ett test där jag spelade in en enkel vamp med loop och nån software stråk. Lyssnade med mina dyra Akg lurar, Mackie lät också bra men så fort jag bouncar ner

och tar det nån annanstans låter det otroligt amatörmässigt. Är absolut ingen bra mixtekniker men vill att det jag hör , även om det låter illa, ska låta hyfsat likadant överallt.

Snackade med en tekniker och han rekommenderade sub... Men det kan väl inte lösa allt???

Min tanke är bara att spelar jag in en akke som låter illa så ska den låta lika illa på de flesta maskiner.

Är jag helt ute och cyklar eller är det nån som kan hjälpa ?...

Tacksam för svar :-)

Annons
Postat

Svårt att säga när det inte finns något att lyssna på.

Har du provat att lyssna på färdig musik (favvo cd) i dina högtalare?

Låter det lika som i din stereo?

Postat

Ja faktiskt ... Förutom att Mackie högtalarna får det att låta lite hårdare liksom där en ex Yamaha hifi

mjukar till det ... Men i princip så låter det lika

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.