Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har Kontakt 4 och är mycket förtjust i Steinway flygeln som jag använder mycket vid vanligt spelande. Jag brukar lägga på lite Reverb men hur gör jag för att spara sättningarna, i detta fallet val av Steinway D + Reverb1. Jag vill snabbt kunna starta detta när jag vill spela. Tacksam för hjälp.

Annons
Postat

Nu har jag Kontakt 3 på den här datorn, men jag har för mig att det funkar likadant på Kontakt 4.

Markera instrumentet och välj någon av dessa alternativ (instrument eller multi).

post-10263-0-69106100-1296384189_thumb.jpg

Du sparar då själva setupen som ett nytt instrument, men använder de befintliga samplingarna.

Postat

Provade först med "save as" men då sparas inte output-sättningar inklusive mitt önskade reverb. Däremot så funkar det om man sparar som "save multi as". Sa jag är därmed hemma. Tack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.