Jump to content
Annons

Cushion Records - Sean Crossey - The white...


Fridas

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av en "music promoter" från Manchester vid namn Sean Crossey?? Hans nuvarande bolag heter Cushion Records och han var också involverad i, eller till och med ägde The white eller White label eller nåt sånt. Det sistnämnda kan jag bara hitta negativ feedback om men inga riktiga fakta om hur det egentligen var. Eller om någon faktiskt har gjort det här och om de höll det de lovade.

Har fått ett erbjudande som inte känns helt ok om att vara med på ett promo-album på villkoret att betala 100 pund i förskott och sedan 400 pund inom loppet av några månader. Detta bolag ska i sin tur marknadsföra promoalbumet som tydligen skickas till 2000 personer "in the business".

Vet någon nåt om detta???

Tacksam för svar!!!!

Frida

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
levish (oregistrerad)

Hi,

I've been approached in the same way on Facebook by this Sean Correy. I googled him and I found your thread and this one: https://www.studio.se/index.php?showtopic=31839

While translating using Google, it kinda seemed to me that he is an impostor. I've also sent an e-mail to enquiry@thewhite.co.uk, expressing my doubts about this character.

I can't understand Swedish so any info from you concerning this guy would be helpful.

Thanks,

Levent (myspace.com/levish)

Hej!

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av en "music promoter" från Manchester vid namn Sean Crossey?? Hans nuvarande bolag heter Cushion Records och han var också involverad i, eller till och med ägde The white eller White label eller nåt sånt. Det sistnämnda kan jag bara hitta negativ feedback om men inga riktiga fakta om hur det egentligen var. Eller om någon faktiskt har gjort det här och om de höll det de lovade.

Har fått ett erbjudande som inte känns helt ok om att vara med på ett promo-album på villkoret att betala 100 pund i förskott och sedan 400 pund inom loppet av några månader. Detta bolag ska i sin tur marknadsföra promoalbumet som tydligen skickas till 2000 personer "in the business".

Vet någon nåt om detta???

Tacksam för svar!!!!

Frida

Link to comment
Dela på andra sajter

Varning för Sean Crossey och The White! Det där är definitivt en bluff. Jag blev kontaktad av honom också. Här kan du läsa vad som hände mig:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=31839

Riktigt vidrigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

levish (oregistrerad)

Varning för Sean Crossey och The White! Det där är definitivt en bluff. Jag blev kontaktad av honom också. Här kan du läsa vad som hände mig:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=31839

Riktigt vidrigt...

Now he is approaching djs and music producers on Facebook asking for money. He talks on behalf of Cushion Records. I got a reply from administrator of Cushion Records claiming that Sean Correy "works here". So The White is related to Cushion Rec, since I emailed The White and Cushion replied back.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Now he is approaching djs and music producers on Facebook asking for money. He talks on behalf of Cushion Records. I got a reply from administrator of Cushion Records claiming that Sean Correy "works here". So The White is related to Cushion Rec, since I emailed The White and Cushion replied back.

Sounds like a scam... unfortunately.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...