Jump to content
Annons

TJENARE!


Gravee

Recommended Posts

Tjena! Ny här på forumet, och ganska ny i studiovärlden.

Jag heter Simon, är gitarrist sen 8 år tillbaka och sångare sen 4 år tillbaka kanske hehe.

Älskar äldre rock, typ allt från 60-talet till 80-tal ungefär.

Har hållit på med att spela in förut med en liten porta studio som man tröttnade ganska fort men gick sedan några månader sen över till cubase osv.

Jag arbetar alltså i Cubase.

Köpte ett par hyfsade monitorer och tycker ärligt talat att dom lät förbaskat bra med tanke på priset: M-Audio AV40

Ljudkort: M-Audio Fast track pro, har fungerat riktigt bra en så länge, så är nöjd.

Köpte även en Supreme CU-1 kondensator mikrofon, även fast jag inte hittade mycket om den så drog jag en chansning, och jag tycker att de var en bra chansning, tycker den gör sitt jobb väldigt bra.

Om ni vill så kan ni ju kommentera vad ni tycker om grejerna, om de duger till en början iaf 🙂

Tanken är att jag ska fortsätta bygga på med grejer här hemma så småning om.

Just nu sitter jag mitt i en flytt med familjen så har inga grejer uppkopplade så har svårt att köra igång, men så fort jag har kommit iordning så ska de påbörjas lite inspelningar som jag slänger upp här på sidan sen.

// Gravee

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen! När det gäller att ladda upp låtar för granskning :rolleyes: , så finns där en speciell avdelning för det. Men det ser du snart.

Edit: lade till ett "l" i ordet "avdelning"

Redigerat av Jerry P
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! När det gäller att ladda upp låtar för granskning :rolleyes: , så finns där en speciell avdelning för det. Men det ser du snart.

Edit: lade till ett "l" i ordet "avdelning"

Tack! Ja, jag såg de när jag råkade snubbla in där tidigare idag hehe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...