mats77 Postat 30 augusti 2010 Postat 30 augusti 2010 Hejsan! Kör Reason 5 + Record 1.5, och har en Novation (25SL MkII) midikontroller. Låt säga att jag inte vill använda Novation Automap, och stänger därför av Automap-servern och så konfigurerar jag upp mitt Novation som en "okänd/other" midikontroller. Jag vill styra Reason-device med vanliga midisignaler. Om jag går in i 'Remote Override Edit'-läget och t.ex. väljer en Thor, så ser jag att Reason har gjort en Standard Mapping, alltså att de flesta av Thors rattar/knappar har en mappning redan färdig. Det blir ett problem när jag t.ex. väljer Filter1Freq-ratten och vill göra en Remote Override på den till en av rattarna på midikontrollern. Det går fint att overrida just denna Filter1Freq-ratt, men problemet är att kanske någon annan ratt i Thor har redan blivit tilldelad denna samma midistyrsignal, vilket gör att både Filter1Freq-ratten rör sig samtidigt som den andra ratten också rör sig. Så min fråga är följande (hittar inte det i manualen eller här på forumet): Kan man ta bort all Standard Mapping för ett device, så at inga rattar/knappar/spakar är tilldelade någon styrkanal? Tack på förhand! Mvh, Mats
mats77 Postat 1 september 2010 Trådstartare Postat 1 september 2010 För den som är intresserad... ställde samma fråga på propellerheads.se... Tänkte inte på det, men man kan ju editera Remote Map-filen för min midikontroller, enligt denna sida: http://www.propellerheads.se/substance/discovering-reason/index.cfm?fuseaction=get_article&article=part33 /Mats
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.