Sakenjag Postat 13 augusti 2010 Postat 13 augusti 2010 Hejsan! Ska börja lära mitt mera för inspelning och mixning nu till hösten, har beställt mixologi kursen och kommer får en enklare ljudteknikkurs nu när skolan börjar igen. Just nu använder jag garageband och min minimac som dock bara har en halv gig i bra och 60gig i hårddisk. Så min tanke har att stoppa in 3gig(så mkt man kan) i ram och skaffa en extern hårddisk. Men funkar det att installera program på en extern hårddisk? Men den egentliga frågan. Jag har övervägt att skaffa logic eftersom jag hört att det är ganska likt garageband fast med mer möjligheter. Gb kan jag rätt bra och känner mitt lite begränsad i den. Är det värt att satsa på logic? Och vilken variant bör jag ha? Det är framförallt pop/rock jag kör. Trummor och syntar kör jag midi, så det är bra för det finns bra stöd för det. Den vad är det för skillnad på tex logic och cubase? Tack på förhand: )
Gäst Postat 13 augusti 2010 Postat 13 augusti 2010 Logic kan gör allt som garageband, fast MYCKET bättre. Sedan har du mycket större möjligheter och massa saker du kommer att sakna i Garageband. Logic flera ggr om. Varför satsa på Logic. Tänk dig själv att Logic, Cubase, Protools osv är det största och mest använda programmen. Att det ska saknas stöd för något behöver du inte oroa dig för. Om du tar Express eller den vanliga spelar kanske inte så stor roll för dig. Du kan alltid köpa till efteråt men har du pengarna skulle jag köpt fullversionen.
Gäst Postat 13 augusti 2010 Postat 13 augusti 2010 *Du blir väldigt begränsad i Garageband efter en stund. Ska du studera så blir Logic ett måste.
Sakenjag Postat 13 augusti 2010 Trådstartare Postat 13 augusti 2010 Jo jag är nog ganska övertygad över att uppgradera mig. Det jag har så svårt att bestämma mig för är ifall jag ska satsa på Logic eller pro-tools. Men det blir nog också lite beroende vilket ljudkort jag köper.. Suktar efter en M-Audio ProjectMix. Och då kan jag ju lika gärna köpa pro-tools. Som verkar vara lika bra med ha högre status när man spelar in mkt live musik?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.