Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Blir galen på att jag inte fattar mig på programmet.

Håller på med ett körarrangemang och vill lägga manskörs "dammande" kvantiserat i olika stämmor.

I cubase 5 finns ju både pitch och kvantisering av audio.

jag har nu spelat in en vers som är kvantiserad enligt tempot, denna ska helt enkelt kopieras rakt av, för vers två är identisk. men jag lyckas då fasen inte utan att spåret och all kvantisering skiter sig.

Någon som kan ge mig ett tips?

Annons
Postat

Eftersom du piratat programmet är det ingen som vill svara, men låt mig göra ett försök:

Det låter som du behöver sätta dig ner, läsa på och labba. Det blir liksom inte meningsfullt att gå igenom så stora och komplicerade operationer som pitchkorrigering och editering med nån som är helt rudis.

Leta upp tutorials på youtube, lär dig grundläggande begrepp som hur du klipper och klistrar med och utan grid osv - och kom sen tillbaks med eventuella frågor.

Lycka till.

Postat

Nu råkar det vara så att jag sitter på en helt äkta licens av cubase 5 samt dessutom är utbildad ljudingenjör. Jag är dock mer bekväm med logic och pro tools.

Har iallafall fortfarande inte löst problemet trots att jag kollat igenom tutorials, ingen går igenom hur kopierar ett spår som är VariAudio behandlat. Det kanske inte ens är möjligt som jag tänkt. Vet att det går smidigt i melodyne men eftersom jag bara har tillgång till cubase så vore det smidigt om det gick att lösa.

Postat

En snabbvariant är ju att duplicera spåret, eller rita in en startpunkt i grid i taktens början och limma ihop hela skiten och sen kopiera. Eller sola och exportera, om du ändå bara ska kopiera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.