jummiz Postat 25 juli 2010 Postat 25 juli 2010 Hej, jag har använt Reason i ungefär ett år nu och har tittat lite på Propellerheads andra program, Record, och undrar vad jag behöver för ljudkort för att spela in sång och gitarr till Record. När jag har öppnat Record och gjort ett nytt audio track så står det "No Audio Input" på Audio Inputen, vad behöver man för att kunna spela in ljud direkt in i Record? Om det behövs ett nytt ljudkort så vill jag helst ha ett externt kort eftersom att jag kör på både stationär dator (win 7) och på bärbar (mac os x). Joakim
drloop (oregistrerad) Postat 25 juli 2010 Postat 25 juli 2010 Varför inte Line6 Pod studio? Då får du fler förstärkarmodeller in i Record. Tvåan tex... http://line6.com/podstudioux2/
jummiz Postat 27 juli 2010 Trådstartare Postat 27 juli 2010 Tack för svaret, blev dock ett M-Audio Fast Track.
slinkan Postat 23 augusti 2010 Postat 23 augusti 2010 Hej, jag tänkte köpa Record och Reason 5 och köra det på en ny iMac. Behöver man en separat audio disk tror ni? Isf, vilket ljudkort skulle vara lämpligt för att daisy chaina med en FireWire disk? Funderade på Apogee Duet ett tag men den har ju bara en FireWire port. Tacksom för hjälp!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.