Jump to content
Annons

Cubase - out- och input problem


joelnelson

Recommended Posts

Hej! Jag har nyligen köpt en sE USB2200a och har lite problem att få det rätt i Cubase 5. Programmet hittade inte micken direkt så jag har hållt på nu ett tag och försökt få det att fungera och jag lyckades tillslut genom att gå till Devices>Device Setup och sen fliken VTS Audio System och sen i ASIO Driver så klickade var den inställd på ASIO DirectX Full Duplex Driver. Jag ändrade den till Generic Low Latency ASIO Driver och vips, så hittade den micken direkt. Men problemet är nu att den uppfattar micken som ett headset så att jag får inget ljud nu och jag kan inte ändra Output till mina högtalare i datorn. Men om jag ändrar tillbaka till ASIO DirectX Full Duplex Driver så finns mina speakers där igen men micken försvinner.

Någon som har något bra tips på hur jag ska lösa detta irriterande problem? 🙂

HP Pavillion laptop

Windows 7

AMD Turion 64 x2

2 GB RAM

GeForce 8800M 256 MB

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ASIO kan bara hantera ett ljudkort i taget (eller flera från samma tillverkare, om drivrutinen är skriven för att klara det), så du kan inte ha micken som ingång och ett annat ljudkort som utgång, utan micken måste vara både ingång och utgång när du använder den. En USB-mick ses nämligen som ett ljudkort, så du måste koppla in dina lurar i den för att det ska funka. En nackdel med PC. På Mac kan olika ljudkort kombineras, så där funkar det smidigare med USB-mickar.

Jag vet inte hur det funkar med ASIO4ALL, men du kan ju testa om det kan funka bättre med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Jo jag funderar på MAC nästa gång det blir ny dator. Har hört att det ska vara bättre på många sätt när det gäller inspelning.

Njae - jag har själv kört PC i många år och ser ingen anledning att byta - men i just denna detalj, när det gäller att kombinera olika ljudkort, så funkar det bättre med Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...