Jump to content
Annons

Addictive drums - audio mixdown


Hallin

Recommended Posts

Hej!

Jag har programmerat trummor med Addictive Drums men har stött på ett irriterande problem.

Trummorna följer inte med när jag försöker göra en audio mixdown (antagligen för att det är midi), hur ska man bära sig åt?

Mvh

Hallin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Hmm de borde följa med.. Gör du en audio mixdown av "Mastern" liksom? Har du andra VSTi, kommer de med..?

Hur menar du med "Mastern"? Nej AD är det enda jag har, resten är gitarr som är inspelad.

Edit: Jag löste det på något sätt, har ingen aning om hur dock.

Tack för visat intresse i vilket fall!

Redigerat av Hallin
Link to comment
Dela på andra sajter

ok coolt! Masterkanalen/bussen i cubase (den längst till höger i mixern) är det som man hör i högtalarna ... om man inte har en mer komplex setup där man skickar ut olika kanaler på olika utgångar på ljudkortet, t ex om man vill mixa alltihop på en extern mixer eller så.

Om man gör en audio mixdown så är masterkanalen förvald, dvs allt man hör kommer med i mixdown.

(Man kan även välja att göra audio mixdown på specifika kanaler, t ex en gitarrkanal, och då är det bara det som kommer med. Tänkte att det kanske var nåt sånt som hade hänt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...