Joel B Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 Har införskaffat ett audiophile 192, men har inte fårr det att funka. När jag har ställt in drivrutinerna till kortet och startar om datorn så hakar den sig i windows uppstartsskärm, (den med färg på). Kör med windows 2000 professional. Har testar olika PCI-platser, byta IRQ i BIOS och avinstallera det andra ljudkortet, ett SB Live! Value. Någon som har några tips på vad jag kan göra. Supporten är helkass 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 Har du provat att nollställa BIOS till "default"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conatus Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 (redigerat) Jag har haft precis samma problem - trots att jag kör XP. Har också provat allt: BIOS, andra slots etc etc. Den temporära lösningen som jag använder är att inaktivera kortet i Enhetshanteraren och starta om burken. Kortet aktiverar jag manuellt efter varje uppstart. Har inga övriga problem med kortet hittills - det enda jag behöver tänka på är att disabla kortet innan jag stänger av min PC... Ingen snygg lösning, men den funkar. Redigerat 14 januari 2005 av conatus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esa Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 Har för mig att Majken har skrivit om problemet med SB Live korten tidigare. Den måste avinstalleras korrekt helt och hållet. Kommer inte ihåg så mycket. Sök antingen på "Majken" eller på "SB Live" eller "Live" så finner du träffar som kan leda dig något vart med problematiken. Lycka till! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.